Još je daleko od savršenog: Testiranje ChatGPT-a otkrilo područje u kojem su ljudi još uvijek puno bolji od umjetne inteligencije

Profesor računovodstva, David Wood, koji je studiju proveo s kolegama, pojasnio je kako je želio vidjeti hoće li umjetna inteligencija utjecati na obrazovanje.

Martina Čizmić | 25.04.2023. / 16:04

Čovjek i umjetna inteligencija, ilustracija (Foto: Getty Images)

 Otkako je umjetna inteligencija kroz prizmu ChatGPT-a i drugih alata pogonjenih umjetnom inteligencijom, pokazala što sve može, mnogi su se zabrinuli za svoju budućnost. Činjenica je da će neki poslovi biti zamijenjeni alatima pogonjenima umjetnom inteligencijom, no jedna je studija otkrila i zanimljivo radno mjesto kojem umjetna inteligencija - ne može ništa.

Radi se o studiji Sveučilišta Birgham Young iz SAD-a, objavljenoj u Accounting Education, koja je otkrila područje u kojem ljudi još uvijek nadmašuju umjetnu inteligenciju.

Slika nije dostupna Gatesova predviđanja o AI-u: Za godinu i pol učit će djecu pisanju i čitanju

Tijekom studije, istraživači su u 14 zemalja i na 186 različitih obrazovnih institucija proveli istraživanje. ChatGPT-u dali su zadatak da položi ispit iz računovodstva. Pitanja su se tako odnosila na računovodstvene sustave, reviziju, financijsko računovodstvo, porez i menadžersko računovodstvo. Uz pitanja koja su nudila višestruki izbor, pojavljivala su se i pitanja s tvrdnjama točno-netočno, ali i ona koja su zahtijevala upisivanje odgovora.

ChatGPT, koji je već ranije dokazao da može uspješno pisati eseje na fakultetskoj razini i položiti ispit iz prava, nije se baš proslavio na ispitima iz računovodstva. Prema podacima iz studije, prosjek mu je bio 47,4 posto, a najbolje je rezultate ostvario u računovodstvenim sustavima i revizijama.

No, u usporedbi sa studentima, ChatGPT je podbacio. Naime, studenti su u prosjeku imali prolaznost od 76,7 posto, a bili su bolji u pitanjima koja se odnose na porez, financijsko i menadžersko računovodstvo.

Gledano po pitanjima, ChatGPT bio je bolji u otkrivanju točnih-netočnih tvrdni i pitanjima s više ponuđenih odgovora.

Profesor računovodstva, David Wood, koji je studiju proveo s kolegama, pojasnio je kako je želio vidjeti hoće li umjetna inteligencija utjecati na obrazovanje.

Roboti u administraciji Ovo želimo vidjeti u Hrvatskoj: Najavili su korištenje ChatGPT-a kako bi poboljšali birokraciju

Kad se ova tehnologija prvi put pojavila, svi su bili zabrinuti da bi je studenti mogli koristiti za varanje. Ali prilike za varanje su postojale uvijek. Dakle, moramo se usredotočiti na to kako iskoristiti ovu tehnologiju i poboljšati nastavni proces za profesore i proces učenja za studente, pojasnio je profesor Wood.

Studija je otkrila i neke zanimljivosti vezane uz ChatGPT. Prije svega, nije baš najbolji matematičar. Ne prepoznaje uvijek svoje pogreške, a često radi besmislene pogreške kao što je zbrajanje brojeva kad bi bilo potrebno oduzeti ih. Zanimljivo je i da daje objašnjenje za svoje odgovore, čak i ako su netočni.

Kako su pojasnili autori studije, najveća je vrijednost ChatGPT-a i sličnih modela u pripremam za poučavanje, odnosno pomoć u osmišljavanju i testiranju zadataka.

No, to ne znači da nove verzije ChatGPT-a neće biti bolje u rješavanju ovakvih i kompliciranijih zadataka. Pitanje je samo koliko će im trebati da svojim sposobnostima zamijene čovjeka. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti