Pandemija koronavirusa potaknula je ljude da više pretražuju internet u potrazi za receptima. Dok su neki pretraživali osnovne recepte poput "kako napraviti kruh", drugi su iskoristili novootrkiveno slobodno vrijeme za brušenje vlastitih kulinarskih vještina. Stogan ne izneađuje da je i jedna od najpoznatijih regionalnih kulinarskih web platformi odlučila napraviti velike promjene i uvesti ne samo vizualna, već i funkcionalna poboljšanja.
Coolinarika.com posljednjih je 18 godina mjesto na kojem se traži inspiracija za kuhanje, ali i razmjenjuju iskustva i recepti. Nova Coolinarika, kako je istaknuto na predstavljanju, jednostavnija je za korištenje, omogućava brzo snalaženje i lak dolazak do upravo onog recepta koji vam treba. Ona je progresivna web-aplikacija (PWA) odnosno web-stranica prilagođena za mobilne uređaje kao prirodan odgovor na potrebe korisnika pametnih telefona. Pristupiti joj se može i kao mobilnoj aplikaciji, ali i na stolnom računalu.
Popis za kupnju još je jedna od njezinih praktičnih funkcionalnosti gdje se lako, iz željenog recepta, sve namirnice koje on sadržava jednostavno pretvaraju u popis za kupnju. Kolekcije omogućavaju korisnicima da željene recepte lako kategoriziraju i organiziraju te sami stvaraju vlastite kategorije recepata – primjerice jela s ribom, blagdanski recepti, razne pizze, variva, predjela…
Za one kojima nedostaje ideja ili su pak zaboravili otići u kupnju nudi se praktična funkcionalnost U hladnjaku imam/nemam koja kroz posebnu tražilicu nudi mogućnost da korisnik odabere koje namirnice ima, a koje nema u hladnjaku i kuhinji te na temelju toga Coolinarika daje preporuku recepata koji točno odgovaraju zadanim kriterijima.
Coolinarika je neupitno jedan od najjačih promotivnih projekata Podravke. Ono što su u 70-ih i 80-ih bile Male tajne velikih majstora kuhinje, to je u 2000-tima postala Coolinarika – mjesto koje ljudima daje inspiraciju i konkretne ideje što skuhati. Tijekom 2019. pojavila se potreba da moderniziramo Coolinariku, svjesni kako sve što je digitalno, brzo raste i treba se razvijati. Te smo godine radili pripreme i istraživanja, a cijelu 2020. vrijedno smo radili na projektu izmjene Coolinarike. Tako sada možemo predstaviti ne samo lijepu nego i pametnu kulinarsku stranicu koja je zapravo web-aplikacija. Personaliziranim pristupom s trenutačnim rješenjima Coolinarika postaje osobni asistent u kulinarskim avanturama te neizostavna pomoć dostupna u svakom trenutku. Vođeni idejom da je „lakše skuhat' nego smislit'“, ponosna sam što Podravka u ovom trenutku sa svojim potrošačima može podijeliti ovakvu modernu, inovativnu, brzu i lako dostupnu kulinarsku platformu, za koju ne sumnjam da će još više i bolje ispuniti očekivanja svakog od dosadašnjih, ali i budućih korisnika, rekla je Marinka Akrap iz Podravke.
Na prirodan, razumljiv i koristan način Coolinarika olakšava pronalazak inspiracije, pripremu slasnih zalogaja i stvaranje novih, uspješnih kulinarskih priča, što joj omogućavaju razne tehnološke promjene.
U srcu nove Coolinarike nalazi se algoritam, nazvan Taste Machine, koji „razumije“ sve o hrani – analizira namirnice, recepte, prigode i trendove – pa uzimajući pritom u obzir i osobni interes svakog korisnika, predlaže sadržaje koji bi mu se mogli svidjeti. Coolinarika je također „naučila jezik regije“ jer njezin algoritam sada razumije da su „rajčica“, „paradajz“ i „pomidor“ ista namirnica, što je rezultiralo preciznijom klasifikacijom svih recepata i grupa jela te posljedično lakšim snalaženjem za posjetitelja i boljim preporukama sadržaja za svakoga.
Također, kako bi razumjeli prehrambene trendove i sezonalnost, analizirano je čak pet godina podataka o posjećenosti različitih recepata, tagova i korištenja tražilice. Na temelju toga dobivena je sezonalnost za svaki recept, namirnicu i jelo, po mjesecima u godini, te čak i po danima u tjednu, pa se tako posjetiteljima na stranici nude precizno pogođeni sadržaji, primjerice – riba petkom, najbolja jela od šparoga u proljeće, osvježavajuće salate u kolovozu.
Jako sam sretan što već 15 godina s Podravkom uspješno surađujemo, a to je potvrda da se međusobno jako dobro razumijemo. Ponosan sam što sudjelujemo u rastu i razvoju Coolinarike te smo je doveli tu gdje je sad. S novom Coolinarikom vratili smo fokus upravo na hranu i na korisnika kao pojedinca jer Coolinarika sada na temelju njegovih želja i potreba daje odgovor upravo na to ključno pitanje: „Što da danas skuham?“. Korisnici među ostalim sada imaju mogućnost riješiti i svojevrsni upitnik o tome primjerice koje svjetske kuhinje vole, koje namirnice vole/ne vole pa na temelju tih odgovora Coolinarika predlaže recepte i sadržaje koji odgovaraju njihovim potrebama. Ono što je nevidljivo prema van, ali iznutra je iznimno važno za novu Coolinariku upravo je Taste Machine, izjavio je Vanja Bertalan iz Humana.