Kada je umjetna inteligencija zaprijetila ljudima, oni su postali - kreativniji

Istraživanje načina popularne igre na ploči Go, u kojoj je od 2017. dominirala AI, pokazalo je neke prilično zanimljive rezultate.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 16.03.2023. / 13:00

Ured (Foto: Getty Images)

Napredak umjetne inteligencije, u što se možemo uvjeriti posljednjih mjeseci, jest nevjerojatan i mnogi se pitaju hoće li AI postati toliko napredna i sposobna da će zaista zamijeniti ljude u većini poslova i što će onda ljudi raditi. Iako mnogi nagađaju što će se dogoditi u tom slučaju - ima i pesimističnih i optimističnih razmišljanja, tek će vrijeme pokazati kako će izgledati budućnost u kojoj će umjetna inteligencija biti važan i svakodnevni dio naših života.

Slika nije dostupna Računalo AlphaGo pobijedilo čovjeka u igri staroj više od 2 500 godina

Jedan od potencijalnih učinaka umjetne inteligencije na ljude i na posao mogao biti prilično pozitivan jer bi nas AI mogla natjerati da budemo kreativniji i učinkovitiji, odnosno da promijenimo način razmišljanja i rada. Na bolje naravno.

Tako se barem pokazalo s poznatom igrom na ploči Go. Nakon što je prije 7 godina umjetna inteligencija pobijedila najboljeg igrača Leeja Sedola, on se ubrzo nakon toga umirovio jer je zaključio da je AI postala nepobjediva. Ipak, nedavno je jedan amaterski igrač ove igre uspio pobijediti AI u 14 od 15 partija iskoristivši jedan od propusta u algoritmu, a u čijem pronalaženju je također pomogla AI.

No ono što je još važnije vezanu uz ovu igru jest da se pokazalo da jednom kada je AI počela pobjeđivati, ljudi su počeli mijenjati svoje strategije i način igranja. Postali su kreativniji i manje predvidljivi u svojim potezima, u odnosu na razdoblje prije nego je AlphaGo pobijedila Sedola, pokazalo je istraživanje koje su proveli znanstvenici sa Sveučilišta u Hong Kongu i Yalea, a u kojem je analizirano više od 5,8 milijuna poteza u ovoj igri odigranih između 1950. i 2021. godine. Uz pomoć, naravno, umjetne inteligencije, stvorili su statistički indeks nazvan “indeks kvalitete donošenja odluka” (DQI) te se njegovom primjenom na odigrane poteze pokazalo da je do 2016. iz godine u godinu napredak u igri bio iznimno mali.

ChatGPT Stigla velika nadogradnja za ChatGPT, kreatori tvrde da će sad manje "halucinirati"

Prosječno je iznosio 0,2 DQI, dok je u nekim godinama kvaliteta igranja čak opala. No, nakon što se u igru uključila umjetna inteligencija zabilježen je porast od 0,7 posto godišnje, pri čemu su profesionalni igrači počeli koristiti novije strategije. Tako je 2018. u čak 88 posto igara iskorištena kombinacija kakva ranije nije zabilježena, dok je ta brojka 2015. iznosila 63 posto.

U istraživanju se naglašava kako su, zbog AI, ljudi počeli mijenjati tradicionalne strategije i istraživati nove i inovativne poteze, što je pozitivno utjecalo na njihovu sposobnost donošenja odluka.

Izvor: Engadget

 

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti