Kako smanjiti umor na poslu? Novo istraživanje sugerira ove dvije ključne promjene u poslovnoj rutini

Brze pauze i šefovi koji pružaju podršku čine dinamičan duo, koji sprječava umor i daje energiju radnicima na poslu, za bolji rad tijekom kriznih razdoblja.

Branimir Vorša | 27.01.2025. / 14:00

Umorni muškarac, ilustracija
Umorni muškarac, ilustracija (Foto: Getty Images)

Nova studija naglašava važnost redovitih mikroodmora i podrške menadžera u smanjenju umora na radnom mjestu i poboljšanju učinka zaposlenika. Istraživanje koje su proveli znanstvenici s američkih Sveučilišta Wake Forest, Sveučilišta Virginia Commonwealth (VCU) i Sveučilišta Northeastern, naglašava praktične strategije za održavanje razine energije tijekom razdoblja visokog stresa.

Utvrđeno je da mikroprekidi i primanje podrške od šefova na poslu značajno smanjuju umor na kraju dana, poboljšavaju kvalitetu sna i poboljšavaju energiju za sljedeći dan.

Prvo, mikroprekidi su jednostavan, isplativ način upravljanja umorom, posebno kada su radna opterećenja velika. Drugo, nadzorna podrška igra ključnu ulogu u ublažavanju umora. Zajedno, ova dva mehanizma nude najveće olakšanje za profesionalce koji rade tijekom sezona s velikim naporima ili drugih stresnih radnih razdoblja, pojašnjava Lindsay Andiola iz VCU-a.

Istraživanje je uključivalo anketiranje 44 računovođe i provođenje kontroliranog eksperimenta sa 179 sudionika. Mikroprekidi i podrška šefova na poslu bili su najučinkovitiji tijekom razdoblja najvećeg stresa, smanjujući umor i poboljšavajući točnost u revizijama.

Javni računovođe rutinski doživljavaju i bore se s pritiskom rokova, dugim radnim vremenom i značajnim radnim opterećenjem, primjećuju autori studije koja je objavljena u časopisu "Contemporary Accounting Research". Navedeni izazovi dovode do umora, iscrpljenosti i smanjene kvalitete revizije.

Učinkovite mikropauze mogu biti kratke, od jedne minute, poput istezanja, čitanja ili uzimanja kave. Nadređeni mogu pomoći tako što će provjeriti stanje, ponuditi pomoć i pokazati zahvalnost. Drugim riječima, kratki zastoji u svakodnevnoj rutini imaju pozitivan učinak.

Implementacijom tih strategija, tvrtke mogu poboljšati i dobrobit zaposlenika i kvalitetu posla, u konačnici potičući održivije i produktivnije radno okruženje, zaključuju autori istraživanja.

Izvor: Science Alert

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti