Ako postoji proizvod koji ima odane obožavatelje, i tako već 15 godina, onda je to zasigurno Sonyjev PlayStation.

U povodu obljetničkog rođendana, koji je ipak u sjeni zbog hakerske krađe preko 100 milijuna osobnih podataka (12 milijuna njih s nekriptiranim brojevima kreditnih kartica), najveće u povijesti Interneta, Sony je istražio kakvi su igrači i otkrio da bi se većina radije zauvijek odrekla mobitela i društvenih mreža i sportskih igara nego omiljene konzole.

Više od polovice onih koji posjeduju PS3 ima kolekciju igara koja broji dvije znamenke, a jedan od pet korisnika (dakle, 20% igrača) igrao se na PS3 deset i više sati bez prestanaka.

Čips i pizza visoko su pozicionirani u prehrani igrača PS-a, no 1 od 3 igrača odabire ništa ne jesti dok igra, kako bi održao koncentraciju. Najdraži prvi lik iz neke igre za PS je Kratos, slijedi Nathan Drake, iza njega Ratchet & Clank, pa Sackboy te Jak & Daxter.

Čak 40% igrača PS3 ne bi moglo biti u vezi s osobom koja ometa igranje, 23% ne bi hodalo s osobom koja bi im postavljala uvjete u vezi s igranjem, 10% do trećeg spoja druga osoba mora biti upoznata s njihovim igraćim životom inače veza neće uspjeti, dok 7% bi hodalo samo s ljudima koji i sami igraju PS.

Prošli se četvrtak izvršni direktor Sonyja ispričao oštećenim korisnicima, PlayStation Network, mreža na kojoj se mogu igrati igre i skidati filmovi, još nije online, a niti se ne zna identitet hakera (jednog ili više), iako se možda sumnja na hakersku skupinu Anonymous jer kratko vrijeme prije nego je Sony otkrio napad, Anonymous su 'bombardirali' njihov server s porukama o 'distributed denial-of- service' i isto su PS Network srušili offline.

Anonymous su se tim napadom solidarizirali s Georgeom Hotzom (21), kojeg je Sony tužio za manipuliranje s PS uređajima tako da mogu koristiti i softvere koje kompanija još nije odobrila. Kada je Sony otkrio krađu, jedan od kompromitiranih servera je imao oznaku 'Anonymous' i unutra je još bila poruka 'We are legion'.

Anonymous demantiraju krađu i misle da im netko namješta. Bilo kako bilo, svojim denial-of-service napadom su je svakako olakšali, barem kao distrakcija Sonyja od običnih sigurnosnih provjera.

U Zscaleru, kompaniji koja je specijalizirana za zaštitu informacija pohranjenih online, su rekli da je Sony samo posljednji u nizu koji se našao na meti vrlo motiviranih, vrlo fokusiranih i vjerojatno dobro financiranih hakera. Činjenica je također da će zbog drugih troškova, kompanije rijetko uložiti u bolje sigurnosne sustave.

Japanskom elektroničkom gigantu i prije hakerskog napada, naime, nije bilo lako - Apple ga je nadmašio s prijenosnom glazbom, Samsung s flat-ekranima, a i teško mu je na području samih video igara zbog Nintenda i Microsofta!