Kampanja viralnog marketinga za jednu kavu

Viralni marketing danas je važan oblik marketinga pogotovo ukoliko nemate dovoljno velik budžet za vašu kampanju.

Zimo Zimo Zimo | 06.09.2011. / 15:10

Kampanja viralnog marketinga za jednu kavu

Viralni marketing danas je važan oblik marketinga pogotovo ukoliko nemate dovoljno velik budžet za vašu kampanju.

Njegova najvažnija karakteristika jest da o njemu ne pričamo, već on radi sam za sebe, što znači da za njega ne koristimo oglašavnje ili slične stvari.

Svakoj plesačici Crazy Horsea san je udati se za milijunaša, a san svakog agenta za marketing jest prodati viralnu kampanju. Dobro, frizerke bi svoj salon, a manekenke agencije, konobari kafiće...

Ako Nike i H&M mogu raditi video spotove iz amaterskih snimki, te nam takve podvaljuju kao 'zabranjene spotove', onda i mi moramo iskoristiti taj trik. Kao tvrtka koja je napravila neki spot, nakon čega joj je zabranjeno emitiranje na televiziji, ona će vas usmjeriti da taj spot pogledajte na YouTubeu. Ma nemojte!

U današnje vrijeme svatko od nas može uz malo prakse stvoriti reklamu od pet minuta. Kvaliteta je može biti raznolika, no reklamu nije nemoguće napraviti. Za stvarnje takve reklame potrebno nam je samo osnovno, dakle digitani fotoaparat s opcijom za HD snimanje, običan laptop (čija grafička podržava HD video), besplatan program za montažu i stativ da vam gledatelji ne dobiju morsku bolest dok gledaju vašu kreativnost.

No to nije sve, osim tehnike treba vam i dobra ideja, no tu se neću miješati jer su to interne i intimne stvari. Prije nekoliko mjeseci kod neke frizerke sam snimio izradu frizure, meni potpuno nebitne, no zanimao me je odziv.

Pet tisuća klikova od trećeg mjeseca! Pazite, cura nije Severina nacionale, niti je nešto poznata frizerka (barem ne meni). Taj video je objavljen na mojem YouTube kanalu i vjerojatno po raznim Facebook profilima frizerke, modela, prijateljica i to je to, nigdje drugdje.

Snimajući kuhanje kave po lokalima rezultati su bili bitno lošiji, no iznenađujući. Zanimljivo je bilo da mi je jedan konobar javio da su ga gosti prepoznali iz videa kojeg su našli na YouTubeu, ne na blogu, Facebooku ili Twitteru, nego na YouTubeu!

Dakle, značaj običnih video klipova koji nisu montirani već samo 'provučeni' kroz montažni program da bi se dobio mpeg4, daleko je veći nego bi se moglo očekivati. Sada se postavlja se pitanje: kome misle prodavati velike i skupe kamere, kada se sve rješava s malim fotićima?

Ako nemate fotić ili mobitel, nabavite neki Flipvideo snimač i stvar je riješena. Pogledajte video sa frizerkom na ovom linku. Ako je bitno, napomenut ću samo da sam pri radu koristio isključivo Ubuntu linux i Canon fotoaparat.

Na kraju krajeva, važno je da se vaš video, time i sama poruka, širi društvenim mrežama i na taj način dolazi do onih koje to zaista interesira, a ne do kupca novina koji niti ne gleda oglase ili gledetalja televizije koji tjekom reklama isključuje ton ili čak mijenja program, kao što to ja radim.

Napisao Darko Horvatić

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti