Dok autonomni automobili već prevoze putnike po nekim američkim i kineskim gradovima, nismo daleko od trenutka u kojem će se putnici prevoziti, odnosno letjeti u autonomnim zračnim taksijima. O takvom obliku prijevoza, bilo da je riječ o zračnim taksijima ili autonomnim letjelicama poput dronova govori se već godinama, no sva su vozila još u fazi istraživanja i razvoja, odnosno testiranja.
Korak prema konkretnom modelu koji će zaista prevoziti putnike napravila je kineska kompanija Ehang iz koje su se pohvalili s posebnim certifikatom koji su dobili za svoj potpuno autonomni dron, a izdala ga je Uprava za civilno zrakoplovstvo Kine. Ovo je regulatorno tijelo certifikat izdalo za dron EH216-S AAV koji može prevoziti dvije osobe bez potrebe za posebnim pilotom.
Iz Ehanga kažu kako su oni prva kompanija na svijetu koja je dobila takav certifikat i zahvaljujući njemu moći će koristiti svoj taksi-dron na području Kine. No pored toga, taj bi im certifikat trebao omogućiti da iste regulatorne dozvole dobiju i za druga tržišta, uključujući američko, europsko i istočnoazijsko. A širenje na ta tržišta, naglasio je izvršni direktor tvrtke Huazhi Hu za CNBC, mogli bi započeti već sljedeće godine. Prije toga, ipak je potrebno uspostaviti proces uzajamne potvrde regulative s kineskim sustavom zračne certifikacije.
Hu kaže kako još nisu sigurni u kojem će kineskom gradu pokrenuti prvi leteći taksi servis, a u intervjuu nije htio otkriti niti datum kada će to biti. Naglašava kako je Kina najveće i najbrže rastuće tržište za takav tip letećih vozila te da za njima postoji velika potražnja. Prema CNBC-u, nova kineska regulativa vezana uz autonomne letjelice u kojima neće biti pilota stupa na snagu s prvim danom sljedeće godine.
I američka Savezna uprava za civilno zrakoplovstvo prije nekoliko mjeseci objavila je plan o svojim namjerama vezanim uz autonomne letjelice, no barem na početku, u takvim će letjelicama ipak morati sjediti piloti. Tako nešto, naravno, nije iznenađenje i sličan je postupak proveden i prilikom testiranja autonomnih automobila koji su morali odvoziti jako puno kilometara s vozačem koji je sjedio u vozilu i koji je trebao preuzeti kontrolu u slučaju problema na prometnicama, prije nego su odobreni testovi vožnje bez takvog vozača.