Leteći taksiji mogli bi potpuno revolucionarizirati način putovanja i prijevoza na kraće udaljenosti. Iako će teško zamijeniti automobile, barem u nekoj bližoj budućnost, čini se kako bi za neke ovakav oblik prijevoza kroz koju godinu mogao postati uobičajen. Mnoge kompanije rade na takvim vozilima, odnosno letjelicama (ne svi s pozitivnim rezultatima), a nije teško pretpostaviti da, jednom kada postanu dostupne, bit će rezervirane samo za one dubljeg džepa.

Wisk Aero Boeingova kompanija predstavila autonomni zračni taksi

Odgovor na pitanje kada bi mogli početi s narudžbama letećih taksija dali su iz kompanije Archer Aviation. Oni do 2024. godine žele dobiti certifikate i dozvole za komercijalnu uporabu svoje letjelice, a već 2025. godine trebala bi početi proizvodnja. Iz te se kompanije nadaju kako će tijekom te godine proizvodnja njihovih letjelica doseći 250 komada, a onda bi se svake godine povećavala - 500 komada 2026., 600 komada 2027. godine itd.

Fokus Archer Aviationa, slično kao i većine kompanija koje su bacile oko na ovo tržište jest VTOL tehnologija, odnosno mogućnost da njihovi zrakoplovi polijeću i slijeću vertikalno, poput helikoptera. Za takve letjelice tako ne bi bile potrebne velike piste za polijetanje ili slijetanje već samo prostor poput klasičnog helidroma.

Letjelica koju ova kompanija razvija ima električne motore te, pored pilota, u njoj ima mjesta za još 4 osobe.

VW V.MO Volkswagen predstavio prototip bespilotne letjelice za prijevoz putnika

Pred ovakvim zračnim taksijima još su brojni izazovi koje je potrebno riješiti prije nego što postanu dostupni u prvim gradovima - od certifikacije, poboljšanja baterija koje bi trebale imati veći domet, kako se ne bi morali puniti nakon svakog leta pa do razvoja posebnog sustava upravljanja zračnim prometom koji bi bio prilagođen i za takve leteće taksije.

Izvor: Reuters
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju