Volkswagen predstavio prototip bespilotne letjelice za prijevoz putnika

Prototip je dug 11,2 metra i širok 10,6 metar, a sastoji se od osam horizontalnih rotora za vertikalno polijetanje i slijetanje te dva motora sa stražnje strane.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 01.08.2022. / 08:33

VW V.MO (Foto: Volkswagen Group)

Dok je promet na cestama u velikim gradovima sve gušći, a gužve sve češće, automobilske i tehnološke kompanije pokušavaju pronaći neko rješenje koje će olakšati putovanja i smanjiti te gužve. Elon Musk tako je došao na ideju da promet spusti ispod površine zemlje. Osnovao je kompaniju Boring Company koja je već napravila tunele ispod Las Vegasa u kojima se voze automobili, kako bi se smanjio promet na cestama.

Air-One Otvorena prva zračna luka za dronove i leteće taksije

Još jedna Muskova ideja, s čijom su razradom već krenule neke kompanije jest hyperloop, za čiju će realizaciju trebati jako puno vremena i novaca. No čini se kako su mnoge kompanije složne kako će se u budućnosti dio javnog prijevoza odvijati - iznad zemlje. Već smo pisali o Hyundaiju i njihovim planovima o razvoju letećih automobila, tj. taksija koji polijeću i slijeću vertikalno (dakle, nije im potrebna posebna pista) i koji bi, umjesto cestom, putnike mogli prevoziti zrakom.

Na sličnom vozilu, odnosno dronu za prijevoz putnika nazvanom V.MO (kratica za Vertical Mobility) sada radi i Volkswagen, tj. njihov kineski odjel (Volkswagen Group China) u suradnji s britanskom dizajnerskom kompanijom Tangarine i kineskim proizvođačem avionskih dijelova Sunwardom. Ove su tvrtke razvile prototip koji je dug 11,2 metra i širok 10,6 metar, a sastoji se od osam horizontalnih rotora za vertikalno polijetanje i slijetanje te dodatna dva motora za kretanje zrakom. Motori su, naravno, električni.

Slika nije dostupna Airbus predstavio leteći taksi: CityAirbus bi trebao prvi put poletjeti 2023. godine

VW planira do kraja godine obaviti nekoliko testnih letova, nakon čega će napraviti poboljšani prototip čiji probni let planiraju za ljeto sljedeće godine. Konačni model, barem prema planovima kineskog odjela VW-a, trebao bi biti potpuno autonoman tako da u njemu neće biti pilota, a moći će prevoziti četiri putnika s prtljagom, uz doseg do 200 km.

Izvor: New Atlas
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti