Brojne kompanije, uključujući poznate automobilske i zrakoplovne tvrtke te startupove ulažu velike svota novaca u istraživanje i razvoj zračnog transporta budućnosti. Takva rješenja najčešće uključuju male električne zrakoplove koji mogu uzlijetati i polijetati vertikalno tako da im, poput helikoptera, nije potrebna aerodromska pista.

  Leteći taksi Zračni taksiji povezivat će europske zračne luke s gradovima?

Takav zrakoplov, odnosno zračni taksi jer je napravljen upravo s tom namjenom, predstavio je startup Wisk Aero. Podsjetimo, riječ je o kompaniji koju su zajednički pokrenuli Boeing i Kitty Hawk, još jedan startup za razvoj zračnih taksija koji je financijski podržao suosnivač Googlea Larry Page, a koji je nedavno ugašen.

Ovo je već šesta generacija Wisk Aerova zrakoplova te će kompanija od Savezne uprave za civilno zrakoplovstvo zatražiti regulatorno odobrenje za njegovo korištenje u sklopu komercijalnog servisa za prijevoz putnika zračnim taksijima. Ono po čemu je njihov novi zrakoplov poseban jest i autonomija, odnosno nije predviđeno da njime upravljaju ljudi tj. piloti, već računala i napredan softver, no uz nadgledanje ljudi sa zemlje.

Wiskov zrakoplov ima šest prednjih motora, svaki s pet elisa koji se mogu postaviti horizontalno i vertikalno te još šest stražnjih rotora s dvije elise postavljenih vertikalno. Može letjeti na visinama od 750 do 1200 metara, uz doseg od oko 140 km, što bi trebalo biti sasvim dovoljno s obzirom na to da bi se trebao koristiti kao zračni taksi, za prijevoz putnika na kratkim udaljenostima.

  2 u 1 električni taksi - 3 Budućnost nije horizontalna, već vertikalna: Zračni taksiji mogli bi biti lansirani s lebdeće platforme?

Iz ove kompanije vjeruju kako bi svoju komercijalnu uslugu zračnog taksija mogli pokrenuti tijekom sljedećih pet godina na dvadesetak velikih tržišta te očekuju čak 14 milijuna letova godišnje.

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju