U zemljama poput Italije, Njemačke i Francuske sve je popularniji prijevoz brzim vlakovima koji djelomično i na manje udaljenosti mijenjaju zrakoplovni prijevoz. Osim što je takav način putovanja “zeleniji”, ali i udobniji, ukupno vrijeme putovanja čak može biti i kraće u odnosu na putovanje zrakom. Naime, zračne luke udaljene su od središta gradova, a prije leta potrebno je stići dosta ranije kako bi se prijavili na let i obavili sigurnosne procedure, a i sam boarding traje neko vrijeme.

Zračna luka Air One Infrastruktura budućnosti: Krajem godine otvara se zračna luka za leteće taksije i dronove

Dok je samo putovanje tračnicama dosta duže, na vlak se može doći doslovno minutu prije polaska, a stanice se često nalaze u centrima gradova, čime se može uštedjeti više sati u odnosu na spomenute procedure i putovanja do aerodroma potrebna za putovanje zrakoplovima.

Nekoliko aerodroma u Italiji i Francuskoj odlučilo se poboljšati povezanost zračnih luka s centrom grada te su se udružili kako bi radili na razvoju infrastrukture za električne letjelice koje će moći polijetati i slijetali vertikalno (eVTOL). O takvim se letjelicama (neki ih nazivaju zračnim taksijima, dok neki razvijaju hibride između automobila i letjelica koji mogu voziti po cestama, ali i poletjeti), sve više priča u posljednje vrijeme te se u tu tehnologiju ulaže veliki novac.

Kompanije koje vode zrakoplovne luke u Rimu, Veneciji, Bolonji i Nici najavile su stvaranje zajedničke kompanije Urban Blue koja će nadgledati izgradnju posebnih poletno-sletnih staza koje bi se trebale graditi na aerodromima, ali i u gradovima. Za razvoj i izgradnju infrastrukture bit će zadužena njemačka kompanija Volocopter, no cijeli će projekt biti otvoren za sve zainteresirane industrije, financijske i tehnološke partnere u Italiji, Francuskoj i drugim zemljama.

Pariz je za 2024. najavio servis zračnih taksija u suradnji s Volocopterom, a do te godine i zračne luke u spomenutim gradovima žele pokrenuti zračni taksi između centra i aerodroma. Zračnim putem, naravno, skratilo bi se vrijeme putovanja od centra grada do aerodroma - npr. umjesto 45 minuta koliko je potrebno danas, sa zračnim taksijem putovanje bi trajalo samo 15-ak minuta.

CityAirbus Airbus predstavio leteći taksi: CityAirbus bi trebao prvi put poletjeti 2023. godine

Bit će zanimljivo vidjeti hoće li uspjeti u svom naumu do 2024. godine jer pred ovom tehnologijom stoje brojni izazovi, uključujući i regulatorne izazove, odnosno donošenje zakona koji bi omogućio letove zračnih taksija iznad gradova i naseljenih mjesta.

Izvor: Electrek
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju