Brojne kompanije, uključujući poznate automobilske i zrakoplovne tvrtke te startupove ulažu velike svota novaca u istraživanje i razvoj zračnog transporta budućnosti. Takva rješenja najčešće uključuju male električne zrakoplove koji mogu uzlijetati i polijetati vertikalno tako da im, poput helikoptera, nije potrebna aerodromska pista.

tri vijesti o kojima se priča Vedran Bilas, FER 4. susret nastavnika iz STEM područja Dekan FER-a nastavnicima STEM predmeta: "Nećemo imati bolje društvo samo zato što se bavimo tehnologijom" Primjena pesticida, ilustracija Trajni poremećaji Zabrinjavajući rezultati istraživanja: Poznati pesticid povezan je s raširenim abnormalnostima mozga kod djece Arheološko nalazište, ilustracija Odgovor je u DNK-u Razriješena povijesna zagonetka koja je godinama mučila znanstvenike: Otkud dolaze Slaveni i kako su "osvojili" Europu?

  Slika nije dostupna Zračni taksiji povezivat će europske zračne luke s gradovima?

Takav zrakoplov, odnosno zračni taksi jer je napravljen upravo s tom namjenom, predstavio je startup Wisk Aero. Podsjetimo, riječ je o kompaniji koju su zajednički pokrenuli Boeing i Kitty Hawk, još jedan startup za razvoj zračnih taksija koji je financijski podržao suosnivač Googlea Larry Page, a koji je nedavno ugašen.

Ovo je već šesta generacija Wisk Aerova zrakoplova te će kompanija od Savezne uprave za civilno zrakoplovstvo zatražiti regulatorno odobrenje za njegovo korištenje u sklopu komercijalnog servisa za prijevoz putnika zračnim taksijima. Ono po čemu je njihov novi zrakoplov poseban jest i autonomija, odnosno nije predviđeno da njime upravljaju ljudi tj. piloti, već računala i napredan softver, no uz nadgledanje ljudi sa zemlje.

Wiskov zrakoplov ima šest prednjih motora, svaki s pet elisa koji se mogu postaviti horizontalno i vertikalno te još šest stražnjih rotora s dvije elise postavljenih vertikalno. Može letjeti na visinama od 750 do 1200 metara, uz doseg od oko 140 km, što bi trebalo biti sasvim dovoljno s obzirom na to da bi se trebao koristiti kao zračni taksi, za prijevoz putnika na kratkim udaljenostima.

  Slika nije dostupna Budućnost nije horizontalna, već vertikalna: Zračni taksiji mogli bi biti lansirani s lebdeće platforme?

Iz ove kompanije vjeruju kako bi svoju komercijalnu uslugu zračnog taksija mogli pokrenuti tijekom sljedećih pet godina na dvadesetak velikih tržišta te očekuju čak 14 milijuna letova godišnje.