Koja je zapravo razlika između startupa i kompanije?

Iako mnogi misle kako je startup = kompanija, mnogi se neće složiti s tom konstatacijom, a među njima sam i ja. Zašto tako mislim pročitajte u nastavku.

Saša Fišter sasa@zimo.co | 11.03.2014. / 13:41

Koja je zapravo razlika između startupa i kompanije?

Iako mnogi misle kako je startup = kompanija, mnogi se neće složiti s tom konstatacijom, a među njima sam i ja. Zašto tako mislim pročitajte u nastavku.

Zadnjih 5+ godina riječ startup je postala sveprisutna. Startupom se nazivaju svi od pojedinca koji u sobi ‘štrika’ kod pa do kompanija koje imaju milijunske prihode, no postoji razlika između ovih dva termina koja objašnjava konkretnu razliku.

Kako se i sam sve češće krećem među ‘startupima’ nagledao sam se i naslušao svašta. Startup je pojam koji je možda otišao predaleko, zapravo toliko daleko da se ljudi s idejom — a znamo što znači imati ideju — nazivaju startupom.

Iako postoji puno različitih tumačenja startupa, ova dva su mi zapala za oko. Prva definicija Paula Grahama tumači startup kao kompaniju koja je zamišljena da brzo raste. “Biti novo osnovana ne znači da je kompanija startup, niti je potrebno raditi na tehnologiji, biti financiran ili imati neku vrstu izlaza. Jedina bitna stvar je rast, sve ostalo što povezujemo sa startupima proizlazi iz rasta.”

Ova definicija zvuči mi djelomično točno, no startup ne mora nužno biti kompanija. Evo zašto.

Steve Blank kaže da je startup privremena organizacija koja je u potrazi za ponavljajućim i skalabilnim biznis modelom. S druge strane Blank objašnjava kompaniju kao trajnu organizaciju građenu da izvršava ponavljajući i skalabilni biznis model. “Nakon što shvatite da su postojeća poduzeća građena za izvršavanje onda možete vidjeti zašto one imaju problema s kontinuiranim i inovacijama koje mijenjaju svijet.

Čini mi se da je Blank pogodio u srž što znači startup, a što kompanija. Svatko tko se suočio s poslovanjem velikih tvrtki primijetio je da su kompanije ‘teške’ i ‘trome’ te kako im treba puno vremena da se prilagode, dok su startupi s druge strane mali, ‘brzi’, inovativni i prilagodljivi. 

I jedna i druga strana imaju svoje nedostatke, no idealna kombinacija jest kada velika kompanija kupi malu i zadrži ju kao zaseban biznis, upravo kako je to napravio Facebook s Instagramom i WhatsAppom.

Koja je po vama točnija definicija startupa? Ona Stevea Blanka ili Paula Grahama?

Izvor Foto

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti