Nokia i BlackBerry prvu polovicu prošlog desetljeća dominirali su tržištem pametnih telefona, ali loše poslovne odluke zbog kojih nisu pratili (pre)brze promjene i novitete na tržištu doveli su ih u situaciju da su od lidera postali skoro pa nevažne kompanije čija imena pripadaju prošlosti. No, imena njihovih brandova otkupile su druge kompanije, tako da Nokia i BlackBerry ipak žive i dalje. To se pogotovo može reći za Nokiju koja je ove godine predstavila nekoliko modela pametnih telefona, uključujući i nasljednika legendarnog mobitela 3310. Što se BlackBerryja tiče, budućnost njihovih telefona u rukama je kineske kompanije TCL koja je ranije ove godine predstavila model KeyOne s hardverskom tipkovnicom.

Uoči početka tehnološke konferencija IFA koja se ovog tjedna održava u Berlinu, François Mahieu iz TCL-a najavio je još jedan pametni telefon s logom BlackBerryja koji namjeravaju predstaviti za dva mjeseca. Ovaj uređaj, za razliku od modela KeyOne, neće imati hardversku tipkovnicu, već samo ekran osjetljiv na dodir – trenutno nije poznato hoće li ekran zauzeti cijelu prednju površinu telefona i neće imati rubova ili će biti riječ o klasičnom ekranu. Iz kompanije poručuju kako "ne žele zatvarati oči pred željama korisnika" i poslovnjacima žele dati izbor – telefone s tipkovnicom i samo s ekranom osjetljivim na dodir, pri čemu će cijena za oba modela biti slična. U budućnosti od TCL-a možemo očekivati nove telefone s hardverskim tipkovnicama – "one su dio DNA BlackBerryja", a više detalja o nadolazećem telefonu, kao i potencijalnim novim modelima trebali bismo saznati tek u listopadu.

Ipak, osim ako novi BlackBerry ne iznenadi s nekom revolucionarnom inovacijom, njihov će telefon teško privući puno pažnje, s obzirom na ono što konkurencija sprema. Naime, Samsung je prošlog tjedna predstavio novi model Note 8 koji će se uskoro pojaviti u prodaji, svima je dobro poznato što u rujnu priprema Apple, dok nove top-modele pripremaju i Google (nasljednici telefona Pixel), Huawei (Mate 10) i LG-ja (V30) – BlackBerry i dalje ima svoje obožavatelje, no prilikom kupovine novog telefona većina ljudi ipak gleda na telefone kompanije poput Samsunga, Applea, Huaweija, LG-ja i drugih.

Izvor: Cnet