Kreativci postaju poput rock-zvijezda: Budućnost pripada onima koji krše pravila!

Pedersen je objasnio što čini razliku između ljudi i agencija koji pomiču granice, koji se usuđuju riskirati i krše pravila, u odnosu na kompanije koje igraju po striktnim korporativnim pravilima.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 20.09.2018. / 07:26 komentari

Galerija

tri vijesti o kojima se priča Orka nudi hranu ljudima Nevjerojatno VIDEO Divlje orke snimljene u zapanjujućoj gesti prema ljudima Laboratorijski uzorak herpesa, ilustracija Čeka se odluka američkog FDA Virus herpesa mogao bi uskoro biti odobren za liječenje teškog oblika raka Kineski ekranoplan Tehnologija Hladnog rata FOTO U javnosti se pojavile prve fotografije kineskog "Čudovišta iz Bohajskog mora"

Od malih nogu uče nas da moramo slijediti i poštovati pravila, biti dobri i pristojni, no na jučerašnjem predavanju marketinškog stručnjaka Pera Pedersena koje je održano u prepunoj dvorani Ekonomskog fakulteta u Zagrebu saznali smo da ipak nije dobro uvijek slijediti pravila. Onaj tko danas poštuje pravila u oglašivačkoj, ali i brojnim drugim industrijama vjerojatno neće uspjeti i jedina konstanta u ovoj industriji jesu promjene, pa ako želite ugodan i miran život koji ćete voditi po pravilima, onda se nemojte baviti ovim poslom, poručio je Pedersen okupljenima.

U Zagrebu su ga ugostili Bruketa&Žinić&Grey, Greyev globalni dizajn i digitalni hub. Per Pedersen dobitnik je više od 500 nagrada za komunikacije, a ove je godine bio i jedan od predavača na najznačajnijem festivalu tržišnih komunikacija Cannes Lions.

Per Pedersen (Foto: ZIMO) (Foto: Zimo)

Globalni kreativni direktor Greya poručio je kako budućnost pripada onima koji krše pravila, frustriranim ljudima koji ne slušaju naredbe i koji stalno imaju neke zahtjeve i želju za promjenom. To je posebna vrsta ljudi, oni izazivaju nevolje, nepredvidivi su i kompanije su s njima na nepoznatom teritoriju, no danas je upravo takav tip kreativnih ljudi potreban agencijama, ali i kompanijama u drugim industrijama.

Oglašavanju je potreban netko poput Muska

Bez kršenja pravila nema promjene i napretka, a za primjer izdvojio je Jeffa Bezosa i Elona Muska, dva tehnološka vizionara koja žive i rade po svojim pravilima na krilima kojih su postigli nevjerojatan uspjeh, te je napomenuo kako bi i oglašivačkoj industriji dobro došao jedan Elon Musk.

Per Pedersen više je puta rekao kako se kreativne agencije moraju odmaknuti od korporativizma jer je u njima danas sve više ljudi koji kontroliraju i upravljaju poslom, što guši kreativnost – takvi ljudi samo popunjavaju mjesta u kompanijama i nitko ne zna što u biti rade.

Per Pedersen (Foto: ZIMO) (Foto: Zimo)

Stanje u industriji opisao je usporedbom s Ice Hotelom u Švedskoj, u kojem je dva puta boravio – zaposlenici će na jednom takvom neudobnom mjestu prije postati ekipa i zbližit će ih osjećaj "preživljavanja" i povezivanja. S druge strane, ljudi se nikada neće povezati na korporativnim sastancima u sobama s "dosadnim tepisima" u sigurnom i kontroliranom okruženju. Na takvim sastancima na kojima sve ide po pravilima ne stvara se kreativnost.

Primjer ledenog hotela Pedersen je iskoristio i za još jednu usporedbu s industrijom oglašavanja jer se ti hoteli moraju ponovno graditi svake godine – isto je u oglašavanju u kojem se "predugo slavi uspjeh". Taj marketinški stručnjak kaže da, čim se ostvari uspjeh i lansira proizvod na čiji je razvoj potrošeno tisuće sati, nema vremena za uživanje u postignutom uspjehu, već se odmah treba okrenuti nečemu novom, novim idejama i projektima jer se tržište stalno mijenja i promjena je konstantna.

10 pravila za kršenje pravila

Tijekom predavanja Pedersen je prikazao i nekoliko zanimljivih reklama za inovativne proizvode i usluge te je predstavio svojih deset pravila za kršenje pravila kojih bi se agencije trebale pridržavati u ovom dinamičnom svijetu prepunom promjena.

Per Pedersen (Foto: ZIMO) (Foto: Zimo)

U tim pravilima naglasak je stavio na kreativnost, inovativnost i naporan rad – u kompanijama treba osloboditi kreativni potencijal i ne smijemo raditi ono što rade drugi, jer tako nikada ništa nećemo postići. Kada počinješ raditi dobre stvari – pobjeđuješ, ali ne treba bježati niti od pogrešaka, kojih će sigurno biti te su i one važan dio uspjeha. Neuspjeh moramo slaviti i ne smijemo dopustiti da nam strah od neuspjeha govori što ćemo raditi i ograničava kreativnost, naglasio je Pedersen.

Kreativnu industriju usporedio je s pop-kulturom u kojoj će uspjeti oni koji se ponašaju kao rock-zvijezde – agencije ne smiju postati previše korporativne i upravljanje moraju prepustiti kreativcima. Za kraj je poručio kompanijama da prestanu govoriti svojim agencijama što trebaju raditi, dok je agencijama poručio da prestanu slušati svoje klijente.

U više od sat vremena ovaj marketinški stručnjak okupljenima je objasnio što čini razliku između ljudi i agencija koji pomiču granice, koji se usuđuju riskirati i krše pravila u odnosu na kompanije koje igraju po striktnim korporativnim pravilima i koje, umjesto na kreativnost, naglasak stavljaju na pretjerano upravljanje procesima. Budućnost pripada samo onima koji gledaju izvan okvira, onima koji će prekršiti pravila i pri tome ponekad pogriješiti, no Pedersen kaže kako će samo takav način razmišljanja i poslovanja donijeti napredak i promjene u industriji i svijetu.
 

Vezane vijesti