Nakon što je pandemija koronavirusa na kratko u potpunosti poremetila proizvodnju i isporuku brojnih proizvoda diljem svijeta, situacija se relativno brzo ipak stabilizirala i vratila na staro. No nakon korone, ove godine problemi su se pojavili i zbog nedostatka brodskih kontejnera, krize u Sueskom kanalu i nestašice čipova, a sada su se pojavili novi problemi koji bi mogli utjecati na globalni lanac nabave u drugoj polovici godine.

Riječ je o velikim poplavama koje su nedavno pogodile Europu i Kinu, a koje su nanijele golemu štetu područjima koja su ključne točke globalnog transporta i lanca nabave, ali i u kojima su nastradale neke velike kompanije. Među inim, kako su stručnjaci i insideri koji prate globalni lanac nabave otkrili novinarima CNBC-a, ne samo da su poplave uništile i dio željezničkih pruga koje se koriste za dostavu robe i sirovina potrebnih za proizvodnju, već su nastradali i industrijski pogoni.

Oštećene su brojne tvornice, strojevi, poplavljena su skladišta, kao i kompanije koje sudjeluju u globalnom lancu nabave, što bi moglo doći na naplatu u drugoj polovici godine. Zbog kašnjenja dostave sirovina potrebnih za proizvodnju robe, tijekom sljedećih tjedana i mjeseci kasnit će i sama proizvodnja i distribucija gotovih proizvoda.

To bi trebali osjetiti i potrošači, odnosno kupci koji tradicionalno najviše novaca troše tijekom Crnog petka i blagdanske šoping sezone u prosincu, komentirao je Pawan Joshi, predsjednik softverske kompanije E2open i dodao da možemo očekivati nestašice potrošačke elektronike, namještaja, odjeće, kućanskih aparata itd. Na takve nestašice prodajni lanci mogli bi reagirati manjim popustima tijekom Crnog petka, ali povećanjem cijene za neke proizvode poput potrošačke elektronike.

Također, kako su poplavama najviše pogođena područja na kojima se proizvode dijelovi za automobile, to će biti još jedan udarac za industriju koja je već pogođena nestašicom čipova, a na kraju bi se to trebalo odraziti kašnjenjima u isporukama vozila.

Izvor: CNBC