Norveška je globalni lider u elektrifikaciji i zemlja u kojoj su električni automobili prošle godine zauzeli više od 65 posto tržišta, dok su brojke za prvi ovogodišnji kvartal još i bolje. No čini se kako ova zemlja gleda dalje od električne revolucije te razmišljaju o tome kako smanjiti općenito ovisnost o automobilima, a ne samo riješiti se benzinaca i dizelaša i stati na tome.

Slika nije dostupna Norveška priprema još jedan korak prema potpunoj elektrifikaciji

Naime, kako bi budućnost bila zelenija, a ljudi aktivniji i zdraviji, Norveška planira novu strategiju s kojom ljude žele poticati da, umjesto automobila, više hodaju, koriste bicikle i javni prijevoz. Osim što bi se time ljudi više kretali, bile bi i manje gužve na cestama.

S obzirom na to da su ljude prvo privukli na električne automobile dajući im različite povlastice, Norveška planira dio tih povlastica ukinuti, odnosno smanjiti. Prva takva povlastica odnosi se na plaćanje PDV-a za kupovinu električnih vozila te će, od početka sljedeće godine, kupci električnih automobila plaćati PDV ovisno o njihovoj cijeni.

Porez na dodanu vrijednost i u toj zemlji iznosi 25 posto, no za kupce električnih vozila od 2023. bit će promjenjiv i ovisit će o cijeni samog vozila. Tako će automobili čija cijena iznosi više od 600 tisuća kruna (oko 62 tisuće dolara) plaćati PDV u iznosu od 25 tisuća kruna, odnosno oko 4 posto. Za one čija cijena iznosi milijun kruna (oko 100 tisuća dolara), plaćat će PDV u iznosu od 12,5 posto.

Električni automobili daju nam zeleniji transport, ali oni također imaju intermodalnu konkurenciju s javnim transportom u urbanim područjima. Moramo korištenje javnog prijevoza, hodanje i javni prijevoz napraviti atraktivnijim, komentirao je norveški ministar prometa Jon-Ivar Nygard.

Tesla Električni automobili u Norveškoj zauzeli su više od 80 posto tržišta u prvom kvartalu

No kako prenose na Electreku, nisu svi zadovoljni s odlukom o plaćanju PDV-a na električna vozila. Prema Christine Bu, predstavnici norveškog udruženja vlasnika električnih automobila, s tim je promjenama dovedena u pitanje cjelokupna politika oko električnih automobila. To je neshvatljivo loša ideja, smatra Bu.
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju