Šestu godinu za redom u kolovozu se u Zagrebu održava Innovation Academy, ljetna škola koja srednjoškolcima omogućuje da tijekom pet dana zarone u svijet inovacija, programiranja, globalnih trendova na tržištu, tehnologije. Iz godine u godinu interes je sve veći pa je tako ove godine za osam modula bilo prijavljeno više od 300 učenika iz cijele Hrvatske. Njih nešto više od 160 dobilo je priliku naučiti vještine koje će im trebati u školi, ali i kasnije u životu.

Dosta smo bili motivirani da oni koji budu odabrani, da nešto novo nauče, usavrše postojeće vještine i da na neformalan način steknu nova znanja koja će moći primjenjivati ne samo u svom obrazovanju nego i dalje u životu. Zadovoljni jesmo s odazivom, a vidimo i po njima da su motivirani da budu tu. Šesto izdanje nadmašilo je naša, ali i njihova očekivanja, istaknula je Sara Smojver iz Hrvatskog ureda za kreativnost i inovacije (HUKI), koji je uz Ured UNICEF-a za Hrvatsku organizator Innovation Academyja, a podršku su im ove godine dali i Sveučilište VERN kao akademski partner te Ministarstvo znanosti i obrazovanja.

Najpopularniji programi, godinama su oni koji razvijaju vještine za buduće vođe i buduće poduzetnike. Predavač na modulu Future Leader, Branimir Suk, oduševljen je mladima koji su se prijavili za njegov program.

Branimir Suk (Foto: Mislav Mesek)

Razgovarao sam s polaznicima i na kraju se ispostavilo da su ovo vještine koje svi ti mladi ljudi koji su zainteresirani, vide kao vještine koje mogu koristiti u bilo kojem aspektu svoga života i u bilo kojem smjeru u kojem se žele razvijati. Te leadership vještine, softskills ili meke vještine su korisne kako bi imali što zadovoljniji, kvalitetniji radnici, kako bi vodili timove, napredovali, bili izvrsni u svome području, ističe Suk.

Nismo mogli izbjeći pitanje - što čini dobrog vođu?

Dobar vođa bi trebao prepoznati koje su njegove vlastite snage i slabosti. Isto tako bi trebala biti osoba koja može prepoznati iste te slabosti i snage u kolegama. Koja zna kako treba donijeti konačnu odluku, ali i koja zna kad treba pitati kolege za pomoć i mišljenje. Osoba koja ima sposobnost motivirati i nadahnuti, ali i koja ima disciplinu i završi ono što započne. Bitno je i da u svakoj situaciji zna koji je sljedeći korak. Ako već ne vidi konkretnu sliku i nema viziju, onda barem da zna što je sljedeći korak koji tim treba napraviti, a onda i razvijati zajedničku viziju koju će taj tim slijediti, ističe Suk te dodaje kako postoje različiti tipovi vođa i načina na koji vode.

Što se mladih koji su upisali Future Leader program, Suk ističe kako nema straha - žele učiti, žele se razvijati i žele mijenjati svijet.

Jako sam zadovoljan s programom i polaznicima. Toliko, da sam originalan program koji sam osmislio dodatno doradio jer sam vidio koliki se potencijal nalazi u tim mladim ljudima. Imam 24 osobe na ovom modulu i jednostavno sam toliko radostan što zapravo imamo tako kvalitetne mlade ljude u Hrvatskoj. Koji imaju talente i sposobnosti, ali i stavove koji su toliko potrebni da bi se ovo ostvarilo. A oni su svi u dobi od 15 do 18 godina. I žele napraviti pozitivnu promjenu u društvu ili barem svojoj okolini, ističe te dodaje: Velika mi je čast što sam dobio priliku sudjelovati i rado ću se ponovno odazvati. Jer ovdje je baš probrana ekipa, ljudi koji stvarno žele nešto naučiti i napredovati. Jer oni ovo rade u slobodno vrijeme, u pauzi od škole, a ovo su stvari koje nisu standardne. Za sad mi je ovo fantastično iskustvo i vjerujem da ovo što se ovdje radi ima veliki potencijal da gradi kvalitetnu budućnost za Hrvatsku, ali i ostatak svijeta.

Iako je Future Leader jedan od najpopularnijih programa, ove je godine potpuno novi program, Master of Debate oduševio polaznike.

Ove godine imamo osam modula (Future skills, IT genius (početni), IT genius (napredni), Future Leader, Future Entrepreneur, Digital Skills, Robotics i Master of Debate) - uz sedam koji su postojali i prošle godine, uveden je i Master of Debate, svojevrsna škola govorništva. Dvadesetčetvero polaznika će na kraju modula u grupama raspravljati i debatirati, što je prvi put da se tako nešto odvija na Innovation Academyju, ističe Smojver iz HUKI-ja te dodaje: Najveći interes izazvao je upravo Master of Debate. Uz njega Future Leadere, program posvećen vodstvu i Future Entrepreneur, program posvećen budućim poduzetnicima. Oni tamo usavršavaju različite vještine - komunikacijske, ophođenje s pojedincima, vođenje tima, ali isto tako i razvoj I realizacija poslovne ideje te poslovnog plana i prodaja ideja (pitch). Srednjoškolci koji se ovdje nalaze zaista imaju priliku naučiti neke stvari koje mogu primjenjivati dalje u životu. Želimo stvarati programe neformalnog obrazovanja i postati lideri u tome - proširenje perspektiva, usvajanje novih znanja na posve drugačije načine koji do sad nisu aktualizirali u trenutnom obrazovnom sustavu za koje primijećujemo sami da ima puno mana. Mladi koji su ovdje na ovakvim programima pokazuju da im treba više i da vole biti okruženi ljudima, koji ih mogu motivirati i poučiti na drugačije načine i od kojih mogu dobiti to neko kvalitetno i drugačije znanje.

Yazdan Fayyaze (Foto: Mislav Mesek)

Jedan od polaznika Master od Debate je i Yazdan Fayyaze, 17-godišnjak koji je iz Irana došao u Hrvatsku prije tri godine. Tada je i prvi put čuo za Innovation Academy te je upisao program Future Leader. Voli učiti hrvatski jezik, nove riječi i fonetiku, a zanima ga i debata, pa je Master of Debate ove godine za njega bio savršen izbor.

Uvijek mi je bila zanimljiva debata i htio sam se time baviti. Uvijek mi je bilo zanimljivo kako ljudi mogu lijepo artikulirati to što žele reći. Vjerujem da će mi to u svakodnevnom životu i u školi i izvan škole dobro doći, ispričao nam je Fayyaze.

Kako sam kaže, najviše mu se svidjelo što je naučio kako treba držati govor, argumentirati, odnosno redoslijed na temelju koji se stvara argumentacija.

S obzirom na to da je polazio oba programa, zanimalo nas je koji mu se više svidio.

Kad više razmišljam o tome Future Leader i Master of Debate su usko povezani programi. Svaki vođa mora imati sposobnost debatirati i argumentirati svoje opcije koje želi stvarati. Svaki debataš treba imati sposobnosti biti vođa - najprije vođa svog govora, a onda i tima i dalje. Ono što je zajedničko ovim programima je što smo na samom početku učili osnove - kako držati govor, kakav stav zauzeti, verbalnu i neverbalnu komunikaciju. Svakako bi preporučio mladima poput mene, koji imaju dugoročan cilj, preporučio bio oba programa, rekao je Fayyaze koji planira upisati medicinu kad završi srednju školu.

I Ema Sedlić završila je 3. razred srednje škole, a uoči 4. razreda željela je iskoristiti ljeto za dodatno razvijanje vještina. Ona je odabrala program Future Entrepreneur jer, kako sama kaže, to ju trenutno više zanima.

Ema Sedlić (Foto: Mislav Mesek)

Jako sam se dvoumila između skoro svih programa koji se nude ove godine jer mislim da se na svima može naučiti nešto za budućnost. Najviše sam se dvoumila između Future Leader i Future Entrepreneur. Trenutno sam odabrala poduzetnike jer se za to najviše zanimam. Mislim da će mi to biti od najviše koristi za bližu budućnost jer sam započela s osnivanjem udruge, pa mi treba malo više informacija o tom poduzetničkom svijetu.

Nisam očekivala da će ljudi koji su došli ovdje biti dosta slični meni. Prije nego što smo započeli s radionicama imali smo procjene osobnosti, što nam je na samom početku već pomoglo da se upoznamo, da znamo kakve tko ima interese. To mi je bilo jako zanimljivo. Vidi se da su voditelji koji rade programe jako dobro odabrani, imaju dosta iskustva u privatnom životu, tako da što god ih pitaš, znaju odgovor, a i ako ne znaju istraže pa ti daju svoje mišljenje o tome. To je ono što ne dobivamo baš u školi svakodnevno. Toga nemam baš često da netko svoje slobodno vrijeme uloži u to da tebi nađe neki odgovor, ispričala nam je Sedlić.

Smatra kako bi ovakvi programi trebali biti dio redovnog srednješkolskog obrazovanja.

Osim Future Entrepreneur, IT Genius i početni i napredni bi se definitivno trebalo uklopiti u informatiku u srednjoj školi, ali ne samo kao teoretski dio nego i kao timski rad, networking, upoznavanje, životna iskustva, voditelji koji znaju što rade..., naglašava.

Za sve one koji nisu sigurni bi li Innovation Academy bio za njih, ima jednostavnu poruku.

Ne treba razmišljati hoćeš li se prijaviti ili ne. To je odlična prilika koju ne treba propustiti, samo se treba prijaviti. Ne treba se bojati da će ljudi biti ne zainteresirani. Zapravo jako puno će imati iste interese kao i ti. Ne treba se bojati postaviti nikakva pitanja. Stvarno je jako pozitivna atmosfera. Treba to napraviti, treba se prijaviti, poručuje.

Innovation Academy Innovation Academy - Ljetna škola u koju se srednjoškolci vraćaju s osmjehom na licu željni učenja

Iako je za ovu godinu već kasno, srednješkolci koji se žele prijaviti na Innovation Academy, moći će to napraviti sljedeće godine. Odmah po završetku nastave.

Sljedeće godine također planiramo Innovation Academy na Sveučilištu Vern koji je naš akademski partner. Ono što priželjkujemo je oko 180 polaznika kao i ove godine, a prijave ćemo otvoriti krajem lipnja 2023. godine. Voljeli bismo da nam se još više ljudi prijavi, pogotovo oni izvan Zagreba. Ove godine imamo 38 stipendiranih učenika koji dolaze izvan Zagreba i Zagrebačke županije, a kojima je osiguran petodnevni boravak u Zagrebu, odnosno obroci i smještaj. To nam je jako drago, jer mi dobivamo puno prijava iz ostalih dijelova Hrvatske pa je na kraju dosta izazovno posložiti omjer koji je u nekim okvirima naše realizacije. Puno nam znači jer želimo ovakve prilike širiti i izvan Zagreb, naglašava Smojver iz HUKI-ja.

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju