Iako je većina svjesna brojnih opasnosti za privatnost koje prijete na internetu – uključujući i npr. skupljanje privatnih podataka Googlea i Facebooka, za koje se često kaže da znaju više o vama i od vaših najbližih, dio ljudi smatra da je to danas jednostavno tako te da ništa ne mogu napraviti u vezi s tim. No ne samo da dio ljudi ne želi ništa napraviti kako bi se zaštitio od prisluškivanja i špijuniranja, već oni svjesno kupuju nove gadgete poput pametnih zvučnika i pametnih ekrana s kojima se dodatno povećavaju rizici od špijuniranja.

Znanstvenici sa sveučilišta u Michiganu nedavno su proveli istraživanje vezano uz odnose korisnika pametnih zvučnika prema špijuniranju te su rezultati koje su dobili "zaista zabrinjavajući", rekao je za medije Florian Schaub, jedan od autora ovog istraživanja. Naime, rezultati ukazuju na "konstantnu eroziju pojma privatnosti i naših očekivanja od privatnosti" jer vlasnici pametnih zvučnika smatraju da Google i Amazon (čiji su uređaji najpopularniji na tržištu) ionako znaju toliko puno stvari o nama pa im na ovaj način samo dajemo još malo više podataka, što ne smatraju problematičnim.

Nisu u pitanju samo podaci koje će o ljudima saznati Google i Amazon, već je problem što se tih podataka mogu dokopati i drugi ljudi, odnosno što netko drugi može prisluškivati sve privatne razgovore u kućama i stanovima. Npr. nedavno je Amazonov pametni zvučnik snimio razgovor dvoje ukućana i tu snimku poslao osobi s liste kontakata, što je najbolji primjer potencijalnih opasnosti koje prijete.

Također, ne treba ni zamisliti što se može dogoditi ako neki haker ili kriminalac prisluškuje privatne razgovore preko pametnih zvučnika te bi mogao ucjenjivati osobe koje je prisluškivao, objavljivati te razgovore online i na društvenim mrežama itd.

Schaub napominje da većina korisnika pametnih zvučnika ne poduzima ni osnovne korake kojima bi zaštitila svoju privatnost, pa tako, iako postoji opcija isključivanja mikrofona s kojom bi bili sigurni da ih zvučnik neće slušati, oni je nikada ne koriste. Umjesto toga, oslanjaju se na softver koji aktivira mikrofon na zvučniku samo kada čuje određenu riječ (npr. hej, Aleksa), ali u nekim se slučajevima pokazalo da se mikrofon aktivirao i slušao što ljudi govore, a da ga nitko nije "probudio".

Prošle godine pametni zvučnici poput Alexe bili su iznimno traženi tijekom blagdana te i ove godine možemo očekivati da će milijuni ljudi kupiti neki od modela Amazonovih Echo ili Googleovih Home uređaja ne misleći na potencijalne probleme s privatnosti koje bi zbog toga mogli imati.

Izvor: Motherboard