Ljudi koje se ignorira na Facebooku imaju manjak samopouzdanja

Svima nam je jasno da društvene mreže služe kako bi se povezali s prijateljima i poznanicima, no studija koju je provela australska grupa psihologa na Sveučilištu u Queenslandu, pokazuje neke zabrinjavajuće podatke.

Saša Fišter sasa@zimo.co | 13.05.2014. / 08:52

Ljudi koje se ignorira na Facebooku imaju manjak samopouzdanja

Svima nam je jasno da društvene mreže služe kako bi se povezali s prijateljima i poznanicima, no studija koju je provela australska grupa psihologa na Sveučilištu u Queenslandu, pokazuje neke zabrinjavajuće podatke.

Iako ne bi trebali previše mariti za ono što se događa na Facebooku, Dr. Stephanie Tobin i njezin istraživački tim pokrenuli su studiju na dvije grupe kako bi uvidjeli na ponašanje ljudi na društvenim mrežama.

U prvu studiju uvršteni su ljudi koji često objavljuju nešto na Facebooku. Pod budnim oko istraživača, polovica ove grupe zamoljena je da i dalje ostane aktivna na Facebooku, odnosno da često objavljuje statuse ili priča s drugim korisnicima. Druga polovica grupe zamoljena je da bude pasivna, odnosno da ne objavluju ništa, ne dijele ili ne pričaju s drugim ljudima. Umjesto toga, oni su samo promatrali svoje prijatelje koji su i dalje bili aktivni na Facebooku.

Na kraju prve studije, ljudi koji nisu ništa objavljivali na Facebooku tijekom dva dana, istaknuli su kako je to iskustvo imalo negativan utjecaj na njihovu osobnu dobrobit.

U drugoj studiji, grupi ispitanika dani su anonimni Facebook profili i rečeno im je da pišu statuse i komentare drugim ljudima na ovoj društvenoj mreži, baš onako kako bi to uobičajeno radili. Polovica grupe nije znala da neće primiti nikakvu povratnu informaciju od svojih aktivnosti.

U oba slučaja, sudionici u drugoj studiji su obično bivali zapostavljeni, a na pitanje kako su se osjećali, sudionici grupe istaknuli su kako su “nevidljivi”, “manje bitni”, pa čak i da im je palo samopouzdanje.

Svi mi znamo da se društvene mreže promoviraju kao mjesto gdje ćemo se osjećati bolje, povezati se s drugima i dijeliti naše divne trenutke. Studija pokazuje da to baš i nije uvijek slučaj.

Izvor NYTimes

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti