Loša vijest za ljubitelje Cybertrucka u EU-u: Iz Tesle poručuju da vjerojatno neće biti dostupan u Europi, a razlog je...

Teslin Cybertruck, prema riječima Teslina potpredsjednika za inženjering, vjerojatno neće biti isporučen u Europu, a razloga za to je više.

Branimir Vorša | 12.12.2023. / 08:14

Tesla Cybertruck
Tesla Cybertruck (Foto: Afp)

Nakon godina iščekivanja prva Tesla Cybertruck vozila nedavno su isporučena u SAD-u i to je označilo prekretnicu za taj električni pickup vrlo nekonvencionalnog izgleda. Međutim, za europske nositelje rezervacija vijesti nisu dobre.

Preoštar za europske ceste

Prema Larsu Moravyju, Teslinu potpredsjedniku za inženjering vozila, Cybertruck vjerojatno neće stići u Europu zbog regulatornih izazova.

Cybertruck Cijena znatno veća od očekivane: Počele isporuke Teslina Cybertrucka

Prije svega, tržište pickupova u Americi je ogromno, a to je kod vas drukčije. Drugo, europski propisi zahtijevaju zaokruživanje od 3,2 milimetra na izbočenim dijelovima. Nažalost, nemoguće je napraviti zaokruživanje od 3,2 milimetra na listu od nehrđajućeg čelika debljine 1,4 milimetra, rekao je Moravy za nizozemski TopGear.

U EU-u bi to bio - kamion

Osim regulatornih prepreka, Cybertruck se suočava s problemima povezanima s težinom vozila. S težinom od 3104 kilograma za vrhunski model, premašuje maksimalnu bruto težinu dopuštenu za obične automobilske dozvole B kategorije u Europi. Iako je osnovna težina Cybertrucka unutar ograničenja, faktor nosivosti od 1134 kilograma gura ga iznad prihvatljivog praga.

Službeni VIN dekoder vozila otkriva dvije moguće ocjene bruto težine vozila i obje prelaze europsko ograničenje. To znači da bi korisnik Cybertrucka u Europi trebao dozvolu kategorije C dizajniranu za teža vozila, što bi je učinilo manje dostupnom i praktičnom za usvajanje na masovnom tržištu. Drugim riječima, vlasnici bi morali u autoškolu po dozvolu za vožnju kamiona.

Kupci sa zanimanjem proučavaju Cybertruck Kupci Cybertrucka nisu znali ni kako ući u vozilo, pa im je Musk morao pokazati: "Samo pritisnite ovaj gumb ovdje"

Uz to, veličina Cybertrucka možda neće dobro odjeknuti među europskim potrošačima koji tradicionalno preferiraju manje kamionete poput Toyote Hilux i Ford Rangera. Pedro Pacheco, potpredsjednik istraživanja u Gartneru, primijetio je da "kamioneti općenito nisu baš uobičajeni" u Europi.

Nekompatibilan punjač

Infrastruktura za punjenje dodatno komplicira europske izglede Cybertrucka. Europa uglavnom koristi CCS2 utikač, dok Cybertruck koristi Teslin North American Charging Standard (NACS) konektor. Prilagodba Cybertrucka europskom standardu zahtijevala bi značajne modifikacije hardvera i softvera, što bi Teslu potencijalno odvratilo od potrage za europskim tržištem.

Unatoč uspjehu pickupova u SAD-u, europsko tržište pickupova relativno je skromno, sa samo 116.280 vozila prodanih u 2020. godini. Ta oštra suprotnost u odnosu na SAD, gdje je iste godine prodano približno tri milijuna pickupova, predstavlja izazov za Teslin cilj za prodajom 250.000 Cybertruckova godišnje u nadolazećim godinama.

Kupci sa zanimanjem proučavaju Cybertruck Iznenađenje: Teslin Cybertruck ima skriven način rada, a javnost je za to doznala nakon objave jednog od vlasnika na platformi X

Izvor: InsideEV's
 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti