Nakon godina iščekivanja prva Tesla Cybertruck vozila nedavno su isporučena u SAD-u i to je označilo prekretnicu za taj električni pickup vrlo nekonvencionalnog izgleda. Međutim, za europske nositelje rezervacija vijesti nisu dobre.
Preoštar za europske ceste
Prema Larsu Moravyju, Teslinu potpredsjedniku za inženjering vozila, Cybertruck vjerojatno neće stići u Europu zbog regulatornih izazova.
Prije svega, tržište pickupova u Americi je ogromno, a to je kod vas drukčije. Drugo, europski propisi zahtijevaju zaokruživanje od 3,2 milimetra na izbočenim dijelovima. Nažalost, nemoguće je napraviti zaokruživanje od 3,2 milimetra na listu od nehrđajućeg čelika debljine 1,4 milimetra, rekao je Moravy za nizozemski TopGear.
U EU-u bi to bio - kamion
Osim regulatornih prepreka, Cybertruck se suočava s problemima povezanima s težinom vozila. S težinom od 3104 kilograma za vrhunski model, premašuje maksimalnu bruto težinu dopuštenu za obične automobilske dozvole B kategorije u Europi. Iako je osnovna težina Cybertrucka unutar ograničenja, faktor nosivosti od 1134 kilograma gura ga iznad prihvatljivog praga.
Službeni VIN dekoder vozila otkriva dvije moguće ocjene bruto težine vozila i obje prelaze europsko ograničenje. To znači da bi korisnik Cybertrucka u Europi trebao dozvolu kategorije C dizajniranu za teža vozila, što bi je učinilo manje dostupnom i praktičnom za usvajanje na masovnom tržištu. Drugim riječima, vlasnici bi morali u autoškolu po dozvolu za vožnju kamiona.
Uz to, veličina Cybertrucka možda neće dobro odjeknuti među europskim potrošačima koji tradicionalno preferiraju manje kamionete poput Toyote Hilux i Ford Rangera. Pedro Pacheco, potpredsjednik istraživanja u Gartneru, primijetio je da "kamioneti općenito nisu baš uobičajeni" u Europi.
Nekompatibilan punjač
Infrastruktura za punjenje dodatno komplicira europske izglede Cybertrucka. Europa uglavnom koristi CCS2 utikač, dok Cybertruck koristi Teslin North American Charging Standard (NACS) konektor. Prilagodba Cybertrucka europskom standardu zahtijevala bi značajne modifikacije hardvera i softvera, što bi Teslu potencijalno odvratilo od potrage za europskim tržištem.
Unatoč uspjehu pickupova u SAD-u, europsko tržište pickupova relativno je skromno, sa samo 116.280 vozila prodanih u 2020. godini. Ta oštra suprotnost u odnosu na SAD, gdje je iste godine prodano približno tri milijuna pickupova, predstavlja izazov za Teslin cilj za prodajom 250.000 Cybertruckova godišnje u nadolazećim godinama.
Izvor: InsideEV's