Ludilo koje traje, ludilo koje može izazvati samo i jedino - Apple

Utorak, 9. rujna 2014. tretira se mitskim datumom, još jednom, još jednom u nizu, po tko zna koji puta „zagrižena jabuka“ je u fokusu zanimanja tehnološkog svijeta koji napeto iščekuje što će se dogoditi...

Tomislav Ćuto Tomislav Ćuto | 08.09.2014. / 13:19

Ludilo koje traje, ludilo koje može izazvati samo i jedino - Apple

Utorak, 9. rujna 2014. tretira se mitskim datumom, još jednom, još jednom u nizu, po tko zna koji puta „zagrižena jabuka“ je u fokusu zanimanja tehnološkog svijeta koji napeto iščekuje što će se dogoditi...

I tu je, zapravo, najmanje važno kakav će biti novi iPhone 6, hoće li Apple predstaviti i pametan sat, hoće li iza zastora proviriti još neki novitet koji je skriven duboko u majstorskoj radionici ekipe iz Cupertina... Što god se tog utorka kasnog ljeta gospodnjega dogodilo i predstavilo svijetu, neće promijeniti čeličnu istinu – Apple je korak ispred svih. Ne, ne mislim u tehnološkom, dizajnerskom, inovativnom ili nekom drugom „opipljivom“ smislu, iako bi se i o tome dalo raspravljati, već o globalnom ludilu koje je takvim intenzitetom u stanju izazvati samo – Apple.

Je li riječ o genijalnoj ostavštini Stevea Jobsa, jednog sasvim posebnog tipa koji je dok je bio živ „mnogima išao na živce“, a otkako ga nema „mnogima prokleto nedostaje“ ili je Apple „sam po sebi“ zbog nekog neobjašnjivog razloga poseban također ostaje vječita enigma. Vjerojatno, kao i uvijek, u traženju konačnog odgovora treba sve uzeti u obzir, a opet, priča je nevjerojatna, priča koja traje i to već desetljećima. S naglaskom na posljednjih na posljednjih sedam godina, iako je sve oko Applea i ranije bilo poprilično spektakularno. 

Ali, otkako je 29. lipnja 2007. Apple predstavio prvi iPhone ludilo permanentno traje. Zapravo ekstremna histerija uvijek, kada bi se svi kladili da ne može i neće, dotakne dimenziju više. Niti jedan drugi brand na svijetu, premda ih ima sjajnih, briljantnih, premda nude vrhunske, čudesne proizvode i usluge ne može producirati ovo što može Apple. I tu vjerojatno više nije riječ (samo) o tehnologiji, jer je sve preraslo u sociološki fenomen, zbog kojega ljudi danima, skoro pa tjednima kampiraju ispred Appleovih dućana kako bi dobili svoj primjerak novog iPhonea.

Da, istina, postoje slične „manifestacije“ i kada su neke druge kompanije u pitanju, ali niti jedna, realno, ne izaziva takav „cirkus“ kao Apple i njegov iPhone. Nemoguća priča, koju je nemoguće jednostavno objasniti, uostalom, novi iPhone je samo još jedna karika u nizu posvemašnjeg štovanja kulta „zagrižene jabuke“. Iako možda i nije najbolji uređaj na svijetu, sigurno je prvi na listi predmeta želja milijuna diljem svijeta. Zašto? Pitanje koje će, vjerojatno, također ostati bez odgovora, pravog odgovora, jer važno je „biti tamo“ baš u trenutku kada je „rođen novi iPhone“.

Marketinški perfektna strategija, globalna slučajnost, genijalnost Stevea Jobsa i svih koji su radili ili rade u Appleu ili nešto sasvim četvrto? Iskreno, ne znam i koliko god razmišljao, ne mogu shvatiti ili bolje rečeno pogoditi zašto je to tako baš u slučaju Applea. A istina je da „ovo“ mogu samo oni, uostalom, ludilo oko novog iPhonea traje otkako se prvi puta pojavila glasina da će ga Apple predstaviti. Da, istina, riječ je o, konačno, pametnom telefonu iz Applea koji ulazi na tržište „većih dijagonala zaslona“, ali sigurno nije samo zbog toga mjesecima web preplavljen nagađanjima, tekstovima, fotografijama, video materijalima koju su, više ili manje uspješno, pokušali pogoditi o kakvom se točno uređaju radi. 

I tako, sutra će osvanuti još jedan, ne tako običan, utorak, koji će u almanasima povijesti ostati zapisan kao dan kada je Apple još jednom, po tko zna koji puta u nizu, uspio „zagospodariti svijetom“. Kladim se, već sada, da će barem na trenutak, svi svjetski problemi, sve krize, ratovi, vremenske i ostale nepogode, u svim vodećim svjetskim medijima ustuknuti pred najavom koja će u raznim oblicima biti svedena na rečenicu „Danas je predstavljen novi Appleov iPhone 6“. Ludilo koje traje. Ludilo koje, na kraju dana, mjeseca, godine ili desetljeća može izazvati samo Apple. To, što god mi kao pojedinci mislili o kompaniji iz Cupertina i njihovim proizvodima – treba cijeniti. Steve Jobs je udario temelje, ali priča ide dalje, kao zalog njegovoj genijalnosti ili ludilu, ovisno kako percipirate cijelu priču... 

Foto via Flickr

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti