Galerija

Prije par dana ste u Ženevi predstavili svoj novi superautomobil - električni Concept_Two. Koje ste rekorde s njim srušili?

Naša firma je stvorena da pomiče tehničke granice i mogućnosti električnih automobila i o tome se radi sa C_Two, da se pokaže što je danas moguće, što je maksimalno moguće, da električni auti mogu biti zabavni, brzi i gotovo u svemu bolji od benzinskih automobila.

Performanse su rekordne?

Pa jesu. Imamo 1914 konjskih snaga, 1,97 od nula do sto, 412 kilometara na sat i tako dalje. Cijena je 1,7 milijuna eura, bit će ih 150 komada limitirano koji će ići kupcima. Mi ove i sljedeće godine proizvodimo dvadesetak prototipova, nažalost neki će završit u zidu, neki u stupu, neki na krovu - imamo preko 800 testova od kojih je većina destruktivna. Znači, isti auti će se više puta crashat i popravljati, ali to je dio procesa. Suza će koja kanuti, ali to moramo raditi.

Mnogi vas doživljavaju kroz prizmu električnih automobila, ali zapravo to nije vaš primaran posao?

Mi uvijek želimo da to bude manji dio našeg posla. Ono gdje mi možemo puno veći razvoj napravit i puno veću količinu prodavat su naše komponente iz sustava. I to je ono gdje cijela firma je sad usmjerena - na tu transformaciju iz maloserijske proizvodnje u velikoserijsku proizvodnju naših komponenti i pogonskih sustava.

Nakon što ste godinama odbijali preseliti iz Hrvatske i tvornice u Svetoj Nedjelji, nedavno ste ipak odlučili sudjelovati u izgradnji milijardu kuna vrijedne tvornice električnih pogona u Kini. U čemu je kvaka?

Mi smo birali strateškog partnera iz Kine upravo zato što je Kina najveće tržište za električne automobile i druga prijevozna sredstva - kamione, brodove, buseve i tako dalje. Ali tvrtka u Kini će služit isključivo za kinesko tržište, što se tamo proizvede prodavat će se samo u KIni, dok iz Hrvatske i dalje radimo za sva ostala tržišta.

Iako ste stopostotni izvoznik, poslujete u Hrvatskoj, po hrvatskim zakonima. Što bi prvo mijenjali od njih da možete kako bi pomogli poduzetništvu?

Kod nas sve nekako je reakcija. Ili smatra se da kad nekakav investitor dođe, da je najveća čast naći se s premijerom, s nekim ministrom. Ali meni je to svejedno, poduzetnicima i drugim firmama je apsolutno svejedno s kim će se naći. Umjesto da se stvore uvjeti koji su pravi, da im se nađe lokacija, riješe svi problemi i tako dalje.

Nedavno ste putem društvenih mreža baš upozorili da je jedna velika njemačka tvornica automobila odlučila graditi tvornicu u Srbiji, da je u finalu natječaja bila i Makedonija, a da Hrvatska nije bila ni u TOP 15. Po vašem mišljenju, pada li ova Vlada, ali i sve one bivše, na tom testu privlačenja investicija - posebno u poduzetništvu?

Apsolutno pada u privlačenju investicija. Pogledajmo recimo Sloveniju - oni izvoze 27 milijardi eura. Hrvatska izvozi 13 milijardi eura. Ukupni slovački izvoz je, mislim, 4-5 puta veći od Hrvatske s gotovo jednakim brojem stanovnika. Mislim da ne trebamo izmišljat toplu vodu. Trebamo kopirati ono što druge zemlje rade dobro.

I za kraj, hoćete li dati Richardu Hammondu da isproba i Concept Two?

Hahaha. Stvarno bih volio da Richard napravi još jedan test auta. Siguran sam da bi on to htio, ali ovaj put možda na ravnom, hehe.