Galerija

Rimac Automobili ponovno su uspjeli oduševiti zaljubljenike u jurilice na četiri kotača. Dugo iščekivani C_Two pokazao je koliko su u Rimcu napredovali s tehnologijom u posljednjih nekoliko godina.

Jer, iako se C_Two može kupiti za sitnih 1,7 milijuna eura, činjenica je da je to automobil kojim Rimac i njegovi suradnici zapravo pokazuju što mogu i izazivaju druge igrače u automobilskoj industriji da pokušaju napraviti nešto bolje. Ako im to ne pođe za rukom, ekipa u Svetoj Nedelji pored Zagreba rado će im, za pravu cijenu, pokazati gdje su pogriješili.

No nije sve uvijek baš bilo tako.

Sve je počelo s jednim BMW-om

Danas je Mate Rimac prepoznatljivo ime u automobilskoj industriji. Možemo čak reći i kako ga se neki pomalo i boje. Jer Rimac je u tamo nekoj maloj zemlji u kojoj automobilska industrija gotovo i ne postoji razvio tehnologiju koju bi željeli imati oni najveći i najjači.

Još kao srednjoškolac iskoristio je svoje mehatroničko znanje kako bi osmišljavao različite proizvode. Većina ih nikad nije zaživjela, s nekima je dobio nagrade za inovaciju, a neke, kao što je sustav aktivnih ogledala koji bi uklonio postojanje "mrtvog kuta" u automobilima čak je i prodao u Njemačku i Francusku. I to prije svog 18. rođendana.

Inovator u duši, oduvijek je bio zaljubljen u automobile. Čak se tijekom srednje škole i utrkivao. Upravo kad mu je motor starog BMW-a eksplodirao, dogodila se prijelomna točka – jer Rimac mu je odlučio ugraditi električni motor.

Sve nakon toga, kako bi mnogi rekli, zapravo je povijest.

Rimac je shvatio kako električni motori koji su dostupni na tržištu nisu dovoljno dobri za ono što je on želio. Okupio je tim i počeo raditi na boljem električnom motoru i pogonu. Upravo je u tom trenutku u garaži nastala ideja o Rimac Automobilima.

Napravio je električni motor za svoj BMW. Mogli bismo reći da je Rimac napravio prvi električni BMW, a čak nije ni radio u bavarskom automobilskom divu. No te prve inačice električnog motora bile su daleko od onoga što danas možemo vidjeti. Niz promašaja i izgubljenih utrka nije ga obeshrabrio. Nakon svake utrke, Rimac se vraćao u garažu i radio na tome da motor bude još bolji.

I uspio je. Rimčev električni BMW pobjeđivao je puno razvikanije i poznatije superautomobile.

U tom trenutku Concept One bio je nešto o čemu je Rimac sanjao. No u garaži je i dalje bio samo električni BMW.

Prodao je sve i uložio u električni automobil

Presudan trenutak za stvaranje modela Concept One, mogli bismo reći, bila je ponuda kraljevske obitelji iz Abu Dhabija, koja je čula za Rimca, kontaktirala s njim i pitala ga što im ima za ponuditi. Rimac je tada osmislio, samo na papiru, Concept One i ponudio ga kraljevskoj obitelji, koja je tada bila spremna uložiti u Rimca i njegovu ideju.

Dvije godine trajali su pregovori između Rimca i kraljevske obitelji o ulaganju u Rimac Automobile. Na kraju je cijela stvar propala, a Rimac je, uz potporu obitelji, krenuo u vlastitu proizvodnju. Prodao sve što je imao, kako bi sakupio početni kapital za izgradnju Concept Onea.

Rimac upravo to vrijeme često opisuje kao period u svom životu kad je bio najbliže živčanom slomu. Imao je 20 zaposlenih pametnih, mladih ljudi koji su razvijali nešto potpuno novo, a svaki je mjesec trebalo skupiti novca za njihove plaće. I baš kad je izgledalo da će sve ostati samo na snu jednog mladića, počeli su stizati ugovori za razvoj baterija za druge proizvođače automobila.

Glavna je prednost Rimca i njegove ekipe što zapravo nitko od njih nije imao iskustvo u automobilskoj industriji. Sve su razvijali od nule i to se pokazalo kao najbolji put. Jer mogli su svaki i najmanji djelić automobila prilagoditi svojim potrebama, a probleme s kojima su se susretali rješavati na potpuno nove i inovativne načine. Zapravo, nisu ni znali drukčije.

Godinama je izbjegavao medije, dijelom jer nitko nije pokazao da vjeruje u "klinca" koji tamo u nekoj garaži radi na električnom automobilu, a dijelom jer je ono što radi toliko ispred svih ostalih, da zapravo i ne smije govoriti o tome.

Danas...

Mate Rimac (Foto: HGK promo)

Prošlo je gotovo deset godina otkako je golobradi mladić u garaži počeo raditi na električnom motoru za svoj stari BMW i otkako je rođena ideja o Rimac Automobilima.

Od predstavljanja Concept Onea na Frakfurtskom sajmu automobila 2011. godine i izlaska na svjetsku scenu mnogo se toga promijenilo.

Rimac automobili danas su tvrtka koju prepoznaju u cijelom svijetu. Brojne automobilske tvrtke diljem svijeta upravo od Rimca naručuju baterije za svoje električne automobile i dolaze vidjeti što je to novo ekipa iz Svete Nedelje smislila. Mate Rimac postao je prepoznatljivo lice u Hrvatskoj i svijetu, svojevrstan uzor mlađim generacijama zaljubljenika u mehaniku i automobile.

Od tvrtke koja je nastala u garaži izrasli su u svjetski poznatu tvrtku koja razvija ne samo tehnologiju za električne automobile već gradi superluksuzne jurilice i prodaje ih šačici ljudi koji si takve automobile mogu priuštiti. Osim toga, tu je i Greyp, električni bicikl koji je svoju kvalitetu dokazao kad su ga odabrali policajci u Južnoafričkoj Republici.

Matu Rimca često uspoređuju s Elonom Muskom. Iako mu to možda i malo laska, uvijek ističe da se Tesla i Rimac Automobili ne mogu uopće uspoređivati.

Jer Tesla želi postati najveći svjetski proizvođač električnih automobila. Rimac je svoje mjesto pronašao u posebnoj kategoriji proizvođača luksuznih automobila - onih koji proizvode automobile za ljude koji žele nešto posebno, a imaju dovoljno duboke džepove da to mogu platiti.

No Rimac je u nekoliko navrata priznao da bi rado osobno kupio Teslin automobil, "za svaki dan". Sviđa mu se način na koji pristupaju razvoju tehnologije i uvjeren je kako će upravo Tesla biti jedini veliki proizvođač električnih automobila koji će opstati.

Tko zna, možda će u budućnosti Rimac i Musk surađivati na razvoju novog, još boljeg električnog automobila.

Dok se to ne dogodi, Rimac već radi na svom sljedećem superautomobilu, još boljem, bržem i spektakularnijem od ovih koje smo vidjeli dosad.

 

Iako je u posljednje vrijeme odlučio malo češće istupati u medijima i zaista biti lice ispred tvrtke, Mati Rimcu i dalje je draže sjediti među inženjerima i raspravljati o tome kako iz baterije izvući još mrvicu snage.

Još uvijek se vidi kao sanjara i inovatora, nekoga tko želi napraviti još bolji i brži električni automobil. Jedva čekamo da nam predstavi svoj sljedeći projekt.