McLaren predstavio novu cestovnu jurilicu kojoj ne trebaju niti krov, niti vjetrobransko staklo

McLaren se u dizajnu sportskog superautomobila vratio nekoliko koraka u prošlost kako bi pronašao inspiraciju za novi model koji će svakako pronaći svoje obožavatelje. Točnije, odlučili su se za dizajnerski pothvat koji je bio hit i 1964. godine, kad je izašao McLaren-Elva M1A.

Branimir Vorša | 20.11.2019. / 10:07 komentari

tri vijesti o kojima se priča Širenje stanica raka Radi se na novim lijekovima Otkriveno tajno oružje raka: Evo što tumorima daje energiju za širenje u tijelu Elon Musk Zar zaista to ne koristi? Je li to moguće? U javnost procurila nevjerojatna tvrdnja Muskovih odvjetnika Nuklearna eksplozija, ilustracija Scenarij iz noćne more, ali... VIDEO Koliko treba biti udaljen da bi se preživjela eksplozija nuklearne bombe?

Kabriolet sportski coupe? Nije problem, no može li i bez vjetrobranskih stakala slučajno? Ako imate prave dizajnere itekako može, a u kompaniji McLaren Automotive ih imaju i rezultat je reinkarnacija cestovne trkaće jurilice iz 1964. godine.

Sredinom 60-ih godina prošlog stoljeća to je bio McLaren-Elva M1A, a danas je to samo Elva, McLaren Elva.

Elva iz 60-ih je prema tadašnjem pisanju Road & Track časopisa bio najbrži automobil kojeg su dotad testirali i primjer inovativnog i modernog razmišljanja u segmentu sportskih i trkaćih automobila.

Slika nije dostupna Vozač ih nije vidio: Pogledajte reakciju Teslina autopilota kojom je spasio patke na cesti

Slika nije dostupna Elektrifikacija američke legende: Predstavljen Mustang Mach-E

Današnji kupci imaju posve drugačija očekivanja. Stoga, kad su u McLarenu odlučili napraviti današnju Elvu bez krova i vjetrobranskih stakala, morali su posegnuti za vlastitom kreativnosti kako bi rješili problem protoka zraka i kontrole temperature u samoj otvorenoj kabini.

Rješenje su pronašli u Sustavu aktivnog upravljanja zrakom (Active Air Management System, AAMS), koji vozača i suvozača štiti na način da manipulira protokom zraka preko automobila i to tako da stvara zračni džep bez turbulencija upravo u kabini vozila.

Elva zrak uzima kroz usisnik ispod prednjeg dijela automobila i tek iznad razdjelnika koji blokira da se zrak provuče ispod karoserije te ga usmjerava na izlaz direktno ispred vozača i suvozača, na taj način stvarajući zračni zid koji pak odbija nalet zraka koji prirodno protiče preko gornjeg dijela karoserije i koji ide ravno u lice vozača i suvozača te kabinu vozila.

Osim toga, tako usmjeren protok zraka podiže i zračni odbojnik od karbonskih vlakana ispred kabine vozila, koji se pri velikim brzinama podiže i do 15 centimetara visine, kako bi zrak usmjerio još dalje od unutrašnjosti kabine prema gore.

Ako se pitate čemu sve to, odgovor je jednostavan. Staklo je teško (dakako i skupo te se mora održavati i slično), a u McLarenu su njegovim izostavljanjem dobili najlakši model automobila u svojoj ponudi, iako Elvina točna težina zasad nije poznata.

Elvu pogoni četverolitreni V8 motor s dvostrukim turbopunjačem, koji se nalazi i modelu Senna. Taj motor proizvodi 804 konjske snage i ima impozantno ubrzanje od 0 do 100 kilometara na sat - u manje od tri sekunde. Elva će do 200 kilometara na sat stići u svega 6,7 sekundi, što je jednako impresivno.

Za kraj, naravno, moramo spomenuti cijenu. Elva će zaljubljenike u brzinu koštati 1,7 milijuna dolara pa je dubok kupovni džep ovdje i najvažniji uvjet. Za one koji se pak ne mogu odvojiti od misli da ispred lica nemaju vjetrobransko staklo, u McLarenu su mislili i na to pa nuse i verziju Elve s klasičnim prednjim vjetrobranskim staklom.

McLaren će ukupno proizvesti tek 399 Elvi, a isporuke počinju unutar narednih godinu dana.

Izvor: Popular Science

Vezane vijesti