Crowdfunding kampanje na platformama kao što su Indiegogo ili Kickstarter, već odavno ne predstavljaju neistraženo niti novo polje virtualnog svijeta. Inovatori i kreativci iz čitavog svijeta putem spomenutih platformi predstavljaju svoje proizvode i usluge, projekte i izume kako bi potencijalno zainteresirali investitore i prikupili novčana sredstva za financiranje svog poslovanja. No, dok ćete na spomenutim adresama pronaći bezbroj kampanja koje prezentiraju različite tipove proizvoda, vrlo rijetko ćete naići na kampanje kojima je u cilju prikupiti financijska sredstva za školovanje. Upravo je jednu takvu kampanju pokrenula mlada i talentirana modna dizajnerica Mirna Mihoković.

Želim vjerovati kako svatko smije sanjati velike snove i kako svatko tko je predan, radišan i ambiciozan, pa čak i ako dolazi iz siromašne obitelji, može dobiti šansu da uspije podjednako kao i onaj tko nema financijskih problema, govori Mirna u poticaju za pokretanje svoje crowdfunding kampanje te nastavlja: Moram vjerovati da možeš sve ako poželiš. Upravo svojim primjerom želim inspirirati druge koji su u sličnoj poziciji kao i ja da ne odustaju. Nadam se da i vi želite vjerovati isto.

Nakon što je završila preddiplomski studij na zagrebačkom Tekstilno tehnološkom fakultetu, Mirnu je put odveo na ERASMUS razmjenu u francuski Roubaix, što ju je navelo da razmisli o apliciranju na diplomski studij na nekom od inozemnih fakulteta. I tu započinje priča ove mlade i talentirane modne dizajnerice i studentice kostimografije.

Aplicirala je na Paris College of Arts, koji je do 2010. godine bio dio prestižnog pariškog Parsons New School of Design. Od velikog broja aplikanata, fakultet odabere 7 koje smatraju najboljima, a upravo je te 2015. Mirna bila među njima. No, zbog nezavidnih životnih okolnosti, morala je pauzirati godinu u nadi kako će do iduće godine prikupiti dovoljno sredstava. Majka, koja je financirala Mirnino školovanje kao i njezine braće, nije se više mogla nositi s velikim kreditima koje je trebalo podmiriti. Fakultet joj je i naredne godine izišao u susret, no to je bila godina kada je Mirnin otac ostao bez posla, doma i postao socijalni slučaj.

Tada sam shvatila da su moji snovi preveliki za mene, no administracija fakulteta odlučila je pričekati još jednu godinu, govori Mirna: Kupila sam jednosmjernu kartu za Francusku kako bih zaradila za školarinu. No, niti to nije upalilo. Jedine poslove koje sam pronalazila bili su konobarski, a od tu i tamo ponekog angažmana u kostimografiji, nisam uspjevala skupiti dovoljno novca. Vratila sam se u Hrvatsku. I tada sam treći puta okušala sreću i dobila stipendiju. No, to nije riješilo problem sa školarinom koja iznosi 13, 700 eura.

Mirna je trenutno, nakon tri pokušaja, jedna od 9 studenata koji su primili stipendiju hrvatskog Ministarstva znanosti i obrazovanja te francuske vlade i Agencije za mobilnost. Umjesto da ju potpuno napusti nada pred sami kraj, odlučila je pokrenuti crowdfunding kampanju putem koje je zamolila ljude diljem svijeta da joj pomognu kako bi ostvarila svoje snove.

Shvatila sam da ne mogu sama, a kako moja obitelj pripada najnižem socijalnom statusu u Hrvatskoj, ne mogu se osloniti na njihovu financijsku pomoć. Želim da vjerujete u mene koliko i ja sama u sebe vjerujem, govori dizajnerica te objašnjava: Planiram pokrenuti projekt koji će pomoći mnogima, a kombinira funkcionalnost, estetiku i medicinu te želim da bude potpuno 'Made in Croatia'. Želim pomoći umirućoj tekstilnoj industriji u Hrvatskoj. No, za takvo što trebam izvrsno obrazovanje. A sada kada sam tek jedna od sedam, želim uhvatiti tu priliku objeručke i ne puštati je!

Mirna se, naime, nada kako će svojom nesvakidašnjom kampanjom potaknuti ljude diljem svijeta da razmisle o uvjetima u kojima se nalaze djeca iz siromašnijih obitelji i kolike šanse imaju za uspjeh u svijetu pokretanom novcem.

Na pitanja kako se odlučila baš za crowdfunding i što je važno za dobru crowdfunding kampanju, Mirna nam odgovara: Pa, najiskrenije, bilo je to u trenutku kada sam bila u Parizu na jednom privatnom druženju i nisam se nikako mogla opustiti jer sam shvatila da koliko god radila sa dva posla koja sam našla, sama ne bih mogla skupiti niti pola novca koliko mi treba. Tada sam se ohrabrila izaći van iz svoje komforne zone, maknuti neki ponos i za pomoć pitati sve ljude koje znam i ne znam. Nekako sam inatljiva i ne želim pustiti dok ne znam da sam sve probala i da nisam odustala do kraja. A za dobru kampanju... Ovisi koji je krajnji cilj kampanje, ali svakako bilo da je za tvoju firmu, ili tebe samog, bitno je da si sa cijelim srcem unutra i da si iskren oko toga tko si i što nudiš, tj zašto radiš to što radiš.

Kad je u pitanju dosadašnji odaziv ljudi, najviše je onih koji su podijelili njenu kampanju na društvenoj mreži Facebook, dok je broj uplata nešto manji.

Odaziv ljudi je prekrasan što se tiče dijeljenja. Oko 900 puta su prijatelji i nepoznati ljudi podijelili samu kampanju preko svog Facebook profila, no uplatilo je tek nešto više od 100 ljudi. Svjesna sam da živimo u zemlji koja mnogima ne ostavlja lufta od plaće da odvoje za nešto što im nije "potrebno" pa sam tako upravo u procesu kreativnog razmišljanja kako kampanju izvaditi iz Hrvatske i ubaciti u neku od zemalja dobrog ekonomskog statusa.

Mirna svojim primjerom želi dokazati da, unatoč skeptičnosti većine, šanse postoje ako si vrijedan, radišan i predan te kako postoje ljudi, negdje na drugom kraju svijeta, koji će ti željeti pomoći. Samo zato što vjeruju u bolji i pravedniji svijet.

Ako i vi želite pomoći Mirni, prije svega svakako podijelite njenu priču kako bi došla do što većeg broja ljudi ili jednostavno kliknite na njenu kampanju i umjesto kave i sladoleda, uložite u Mirninu sretniju, sigurniju i bolju budućnost. Mi vjerujemo da nas neće iznevjeriti!

Mirnine radove možete pogledati na stranici Candybalism, a u nastavku pogledajte videozapis.

Mirna wants to study from Mirna Mihokovic on Vimeo.