Putnici u zrakoplovima znaju da postoje velike razlike između udobnosti sjedala i prostora za noge. Neka su sjedala udobnija, neka manje. No svim je zrakoplovnim tvrtkama zajedničko da žele prevesti što više ljudi u što manjem prostoru, a istovremeno ispoštovati sva sigurnosna pravila.

Stoga ne iznenađuje što dizajneri pokušavaju osmisliti inovativne koncepte koji bi putničku kabinu iskoristili do maksimuma, a da pri tome putnici ipak ne moraju žrtvovati svoju sigurnost i iskustvo letenja.

Crystal Cabin Awards proučava te ideje i koncepte te nagrađuje one najbolje. To ne znači da će ti koncepti ikad zaživjeti, ali može ukazivati na to kako će u budućnosti izgledati iskustvo putovanja.

Jedan od ovogodišnjih finalista je "Chaise Longue Economy Seat Project", koji je zamislio sjedala u zrakoplovu na dvije razine. Iza dizajna, koji iz današnje perspektive izgleda pomalo nevjerojatno, stoji 21-godišnji španjolski student Alejandro Núñez Vicente, koji trenutačno studira na Sveučilištu TU Delft u Nizozemskoj.

Koncept putničkih sjedala na dvije razine - Chaise Longue Economy Seat Project (Foto: Crystal Cabin Awards)

Kako je istaknuo za CNN, za takav ga je dizajn inspiriralo vlastito iskustvo putovanja i nedostatak prostora za noge u zrakoplovima. Shvatio je da bi se taj problem lako mogao riješiti podizanjem svakog drugog reda sjedala na viši nivo. To ujedno znači da nema prostora za skladištenje prtljage iznad glava putnika, već bi se ona skladištila ispod sjedala.

Objasnio je kako je prilikom dizajniranja u vidu imao novi zrakoplov Flying-V koji se tek razvija na Sveučilištu TU Delft, ali i dodao kako bi se takva sjedala mogla ugraditi u Boeing 747, Airbus A330 i druge srednje velike i velike zrakoplove.

S obzirom na to da njegov koncept omogućuje više prostora po putniku, smatra da bi takva sjedala putnicima pružila više udobnosti, ali i sigurnosti, poglavito u kontekstu putovanja u pandemiji.

No koncept koji je Núñez Vicente napravio zasad je samo dobra ideja na papiru. Zbog pandemije koronavirusa morao je odgoditi izradu i testiranje prototipa kojim bi dokazao da su njegova sjedala dobra ideja i potencijal za budućnost. Unatoč tome neke su zrakoplovne kompanije već pokazale interes za njegov projekt.

Hoćemo li u budućnosti u zrakoplovima putovati na dvije razine i koliko bi to bilo praktično za putnike, zrakoplovno osoblje ili čak spasioce koji bi morali izvlačiti ljude iz zrakoplova, vidjet ćemo tek kad Núñez Vicente i njegovi kolege sa TU Delft naprave prototip i počnu s testiranjem. No ideja nije loša, pogotovo za sve one koji imaju problema s dugim nogama i malo prostora između sjedala.

Izvor: CNN