Mladi u Hrvatskoj sve više vremena provode pred ekranima i to ostavlja negativne posljedice na njihove živote

Mladi koji u većoj mjeri koriste digitalne uređaje svoja psihološka stanja procjenjuju manje pozitivnima

Hina | 10.11.2022. / 13:20 komentari
Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

 U odnosu na razdoblje prije pandemije COVID-19 djeca i mladi u Hrvatskoj više vremena provode ispred digitalnih ekrana, to je dominantna aktivnost u slobodnom vremenu, a istodobno smanjeno je vrijeme za izvršavanje obveza, objavio je Institut za društvena istraživanja Zagreb.

tri vijesti o kojima se priča Boeing 787 Dreamliner Vrhunski zrakoplov za duga putovanja Što znamo o Boeing 787-8 Dreamlineru, koji se srušio na putu za London? BYD Seal 06 EV Cjenovni rat Kinezima je cijenom gotovo nemoguće konkurirati: Za jednu Teslu, dobijete 2 BYD-ova nova Seala Nadzor, ilustracija Budite na oprezu "Gledamo vas": Žena ostala u šoku kada je pronašla čudan uređaj u dvorištu, a odmah je reagirala i policija

Provođenje više vremena ispred digitalnih ekrana posebice se odnosi na učenike srednjih škola te na djevojke, pokazuje analitičko izvješće "U potrazi za mjerom između školskog igrališta i Tiktoka", koje je u četvrtak objavio Institut za društvena istraživanja u Zagrebu (IDIZ).

Izvješće se bavi rijetko predstavljenim perspektivama djece i mladih o obrascima korištenja i utjecaju digitalnih tehnologija na njihove živote, društvo i gospodarstvo. Poseban naglasak stavljen je na analizu povezanosti čestine korištenja digitalnih uređaja i dobrobiti djece i mladih.

Slika nije dostupna Intervju s futurologom Mikeom Bechtelom: U budućnosti će ekrani vjerojatno biti sve manji, a digitalne informacije svugdje oko nas

Izvješće je nastalo temeljem rezultata znanstvenoistraživačkog projekta „Promjene u organizaciji procesa odgoja i obrazovanja uzrokovane COVID-19 pandemijom: učinci na obrazovna iskustva, dobrobit i aspiracije učenika u Republici Hrvatskoj (EWAchange)” kojeg financira Hrvatska zaklada za znanost.

Opsežno nacionalno istraživanje je provedeno u razdoblju od svibnja do kolovoza 2022. U istraživanju je sudjelovalo 17.472 učenika (5. i 7. razred osnovnih i 3. razred srednjih škola) te 3634 učitelja i nastavnika iz 165 škola u Hrvatskoj, što ga čini jednim od najopsežnijih u ovom dijelu Europe.

Čak 61 posto učenika 3. razreda srednjih škola odgovara da više ili znatno više vremena provode ispred ekrana mobitela, računala, televizora u odnosu na razdoblje prije pandemije. To se posebice odnosi na djevojke.

Više od 50 posto učenika 7. razreda osnovnih i 3. razreda srednjih škola koristi digitalne uređaje tri i više sata tijekom radnog dana (ne računajući rad na školskim obvezama).

Rezultati istraživanje govore o smanjenju vremena posvećenog izvršavanju školskih obveza i bavljenja sportom i rekreacijom, gdje 15 posto srednjoškolaca ne provede niti minutu u radu za školu, a 29 posto ne bavi se sportom ili rekreacijom ni u klubu niti individualno.

Mladi koji u većoj mjeri koriste digitalne uređaje svoja psihološka stanja procjenjuju manje pozitivnima

Hrvatski učenici svih generacija koji u većoj mjeri koriste digitalne uređaje, skloniji su svoja psihološka stanja procjenjivati manje pozitivnima.

Djeca i mladi koji provode više od četiri sata dnevno u korištenju digitalnih uređaja daju negativnije iskaze psihološkog stanja.

Rezultati ukazuju i da 43 posto mladih u Hrvatskoj negativnim procjenjuje utjecaj osobnog korištenja na vlastito učenje, 37 posto na kvalitetu slobodnog vremena, 31 posto na fizičko i 29 posto na mentalno zdravlje.

Slika nije dostupna Slovenski liječnici upozorili: Djeca provode previše vremena pred ekranima, zbog čega postaju hiperaktivna i pretila

Čak 70 posto učenika 7. razreda smatra značajnim problemom količinu vremena koji mladi provode online, a 62 posto problemom smatra zaokupljenost nevažnim sadržajima u online okružju.

Zlostavljanje (cyberbullying) u online okružju izrazitim problemom smatra 49 posto sedmaša, pri čemu 56 posto djevojaka te 42 posto mladića.

Rezultati pokazuju da 75 posto učenika sedmog razreda smatra da više uživaju u druženju s drugima uživo u usporedbi s online okružjem, 72 posto uživo osjećaju veću bliskost s prijateljima, a 66 posto odgovara da uživo mogu bolje razumjeti ponašanje drugih.

Vezane vijesti

Još vijesti