Tržištem električnih automobila dominira Tesla, no konkurencija je sve jača. Jedna od kompanija koja želi svrgnuti Muska s trona i zauzeti lidersku poziciju na ovom tržištu je Volkswagen. Njemački automobilski gigant ulaže milijarde u elektrifikaciju, što je rezultiralo uspjehom na tržištu, barem domaćem.
Osim VW-a, Tesli prijeti i druge tvrtke poput GM-a, a zanimljivo je kako je Musk kao jednog od potencijalno najvećih konkurenata prozvao i kinesku tvrtku BYD.
Popisu velikih i poznatih automobilskih, kao i rastućih kineskih kompanija koje bi jednom mogle voditi glavnu riječ na tržištu električnih automobila treba dodati još jedno, ne tako poznato ime. Ako niste dobar poznavatelj električnih automobila, ime brenda Rivian vjerojatno vam neće previše značiti, no ako je vjerovati analitičaru Danu Ivesu, upravo bi ova tvrtka mogla biti jedan od lidera elektrifikacije tijekom sljedećeg desetljeća. Inače, Ives je godinama pratio Teslu tako da je riječ o osobi koja je dobro upućena u stanje na tržištu.
Ako će se njegova predviđanja zaista ispuniti, to neće biti tako skoro jer je Rivian u drugom kvartalu ove godine isporučio nešto više od 12.500 vozila. Iako se ta brojka ne može usporediti s Teslom, Rivian je nadmašio očekivanja analitičara koja su se kretala oko 11 tisuća isporuka, a ta brojka predstavlja i rast od 50 posto u odnosu na kvartal ranije.
U odnosu na prošlu godinu, kompanija u 2023. očekuje proizvodnju više nego dvostruko više automobila. Nedavno su povećali očekivanja proizvodnje za ovu godinu koja sada iznose oko 52 tisuće vozila, a osim očekivanog povećanja broja proizvedenih vozila, izvršni direktor tvrtke RJ Scaringe nedavno je naglasio poboljšanja u pogledu profitabilnosti i učinkovitosti kapitala. Također, zahvaljujući proizvodnji vlastitih komponenta Rivian je smanjio i troškove proizvodnje.
Fokus poslovanja u potpunosti je usmjeren na povećanje proizvodnje i smanjenje troškova, rekao je u nedavnom intervjuu Scaringe naglasivši kako je profitabilnost na vidiku.
Sve to, prema Ivesu, predstavlja “nove korake u pravom smjeru” te je naglasio kako se sljedeće godine očekuje snažna potražnja za njihovim automobilima. Iako je dionica kompanije u posljednje vrijeme u minusu 16 posto, tijekom cijele 2023. godine ona je u plusu za solidnih 25 posto. Ipak, u odnosu na razdoblje u studenom 2021. kada je, nedugo nakon izlaska na burzu, cijena dionice bila na najvišoj razini, ona je sada čak 87 posto u minusu. Ako je vjerovati po Ivesu, to bi se s vremenom trebalo promijeniti jer bi pred Rivianom mogla biti svijetla budućnost.
Izvor: Investors.com