Iako iza Tesle nije godina kakvoj su se nadali te je zabilježen pad isporuka vozila, kao i pad profita u odnosu na godinu ranije, Elon Musk veliki je optimist za 2025. godinu. Kako je jučer komentirao tijekom predstavljanja financijskih rezultata, ovo će možda biti najvažnija godina za Teslu u povijesti.
A objasnio je i zašto. Naime, Musk kaže kako ponovno očekuje rast zahvaljujući dvjema najvažnijim stvarima - novim modelima automobila te autonomiji. Novi automobili ne odnose se na potpuno nove modele, već na ranije najavljene osvježene verzije Modela 3 i Y. Musk u svojem ambicioznom stilu vjeruje kako bi Tesla tijekom 2025. godine mogla ostvariti rast od čak 20 do 30 posto, što neće biti jednostavno.
Ono što je posebno zanimljivo vezano za najave najbogatijeg čovjeka na svijetu jest skorašnje pokretanje robotaksi-servisa. Musk o svojim autonomnim automobilima koji će se koristiti kao taksiji govori i najavljuje ih godinama, a Tesla je krajem prošle godine tek prikazala svoj Cybercab.
Prema tim novim najavama, Tesla bi već u lipnju ove godine u Austinu trebala pokrenuti taksi-servis s autonomnim automobilima za čije će se usluge trebati platiti (kada se takvi servisi testiraju, onda su vožnje besplatne), a naknadno namjeravaju proširiti tu uslugu i na druge gradove u SAD-u.
Airbnb za automobile
I ovog puta podijelio je svoju viziju o kojoj godinama govori i prema kojoj bi svi vlasnici Tesle mogli uključiti svoje automobile u taj servis tako da bi njihov automobil, dok su oni na poslu, mogao prevoziti putnike i ostvarivati im zaradu. Elon Musk to je usporedio sa servisom Airbnb, samo bi ljudi umjesto stanova i kuća iznajmljivali vlastite automobile.
Takvim automobilima, dakle, ne bi upravljali ljudi, već verzija Teslina softvera Full Self-Driving, za koju neće biti potreban ljudski nadzor, već će računala u potpunosti sama upravljati vozilima. Takvu verziju FSD-a, prema Musku, vlasnici Teslinih automobila mogu očekivati do kraja ove godine u Kaliforniji i na još nekim tržištima.
Prije toga Tesla mora ispraviti još neke nedostatke, poput načina naplate te mogućnosti da robotaksiji putnike pokupe točno na mjestu na kojem su naručili vozilo.
Gotovo svi mediji koji su prenijeli te najave slažu se s jednim - treba ih uzeti s velikim oprezom jer je Musk poznat po velikim najavama i još većem kašnjenju s ostvarivanjem tih najava. Dovoljno se samo sjetiti kako je krajem prošlog desetljeća najavljivao kako će ubrzo na cestama biti više od milijun njihovih robotaksija. Do toga će jednom možda i doći, no teško je vjerovati da će to biti tako skoro kako je najavljivao Musk.
Ono što svakako treba naglasiti jest da općenito robotaksiji nisu neki izmišljeni proizvod o kojem se samo priča i nikada se neće pojaviti na cestama jer neke kompanije, poput Wayma, već godinama bez problema prevoze putnike u vozilima u kojima nema vozača, već njima u potpunosti upravljaju računala.
Izvor: Engadget