Potražnja za iPhoneom u posljednje je vrijeme u padu te je tijekom prošlog kvartala zabilježen pad prodaje od čak deset posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Taj je pad naročito izražen u Kini, gdje Huawei i druge lokalne kompanije uzimaju Appleu znatan dio tržišta. S druge strane, sve dosad Apple je kaskao za konkurencijom u implementaciji umjetne inteligencije.
S novim modelima svojih telefona, generacijom iPhone 16, to će se promijeniti te će ti modeli, kao i dva Pro modela iPhonea 15, napokon donijeti toliko željene AI opcije.
Nakon sinoćnjeg predstavljanja telefona pitanje je može li taj novi hardver, u kombinaciji s umjetnom inteligencijom, odnosno Apple Intelligenceom, pozitivno utjecati na Appleove prodajne brojke, a možda čak pokrenuti i novi prodajni superciklus. U Appleu svakako tako razmišljaju te je Tim Cook na eventu najavio kako AI označava početak uzbudljivog novog razdoblja za kompaniju. Dok je Cook pozitivan, treba sačekati prve službene prodajne brojke kako bi saznali kakva je potražnja za novim modelima njihovih telefona i mogu li nove AI opcije zaista privući nove korisnike.
Razmišljanja analitičara su različita, no čini se kako većina njih smatra da je pred Appleom zaista pozitivno razdoblje te da mogu očekivati odlične prodajne brojke. Da bi u tome uspjeli, objasnio je analitičar i izvršni direktor tvrtke SmartTech Research Mark Vena, Apple će morati uvjeriti javnost da su nove AI opcije na njihovim telefonima "više od običnog hira", odnosno da bi im zaista mogle koristiti u svakodnevnom životu. Za NY Post naglasio je kako bi zbog "povijesnog povjerenja potrošača prema tom brendu" prodaja novih iPhonea mogla brzo uzeti zamah. Dok na The Wall Streetu očekuju da bi prodaja mogla iznositi između 84 i 85 milijuna komada, ovaj je analitičar optimističniji i vjeruje da bi čak mogla premašiti 90 milijuna.
Slično razmišlja i analitičar Wedbusha Dan Ives. Njegove informacije iz izvora povezanih s opskrbnim lancima govore kako u Appleu očekuju znatno bolju prodaju iPhonea 16 u odnosu na prošlogodišnje modele. On čak najavljuje i povijesni ciklus nadogradnje iPhonea jer se procjenjuje kako čak oko 300 milijuna iPhonea nije nadograđeno tijekom posljednje četiri godine. To znači da bi mnogi od njih uskoro mogli kupiti novi model Appleova telefona, pa se ne bismo trebali iznenaditi ako padne i prodajni rekord.
Novi modeli iPhonea u prodaji će se pojaviti od 20. rujna, no Apple Intelligence neće biti odmah dostupan na tim uređajima, već nekad tijekom sljedećeg mjeseca s nadogradnjom operativnog sustava, i to samo na određenim tržištima, no ne i na tržištu Europe i Kine, gdje bi te opcije trebale postati dostupne naknadno.