Korisnici nekih aplikacija u Hrvatskoj već dobro znaju prednosti korištenja nečijeg broja mobilnog telefona za slanje novca. Osim što tako smanjuju mogućnost greške prilikom prebacivanja novca, upisivanja IBAN-a odnosno bankovnog računa, u većini slučajeva i smanjuju naknadu koju inače banke naplaćuju za prebacivanje novca. 

No, da bi takav način prebacivanja novca funkcionirao, obje strane moraju imati instaliranu dodatnu aplikaciju. 

Iz Fine su pak izvijestili kako je moguće ugovoriti mogućnost da broj mobitela zamijeni broj bankovnog računa, i to u banci.  

Potrebno je ovu uslugu ugovoriti u Vašoj banci. Ona će izvršiti provjeru podataka i Vaš broj mobitela ili više njih vezati za samo jedan, Vaš bankovni račun (IBAN). Proces uplate novca kontaktima iz imenika obavlja se tako da banka u središnjem registru, čiji je vlasnik Fina, evidentira koji je IBAN vezan za određeni broj mobitela. Neovisno o tome kojoj banci kontakt pripada ili koja se bankovna mobilna usluga upotrebljava, ističu iz Fine. 

Dakle, uz jedan broj mobilnog telefona moguće je vezati samo jedan bankovni račun.

Odabirom usluge korištenja Registra posrednih identifikatora računa (RPIR), banka će u centralnom registru Fine evidentirati koji je IBAN vezan uz određeni broj mobitela. Banka sudionik RPIR-a u svako doba, u samo nekoliko sekundi, može od RPIR-a dobiti podatak koji IBAN je vezan uz određeni broj mobitela, neovisno o tome koja je banka registrirala podatak u RPIR-u i je li vlasnik IBAN-a njezin klijent. Podaci u registru dostupni su isključivo bankama sudionicima RPIR-a, kontinuirano 24/7/365 dana u godini. Sudionici RPIR-a odgovaraju za točnost i ažurnost podataka u registru. Trenutačno registar omogućuje da se uz određeni IBAN mogu vezati sljedeći podaci: broj mobitela, e-mail ili osobni identifikacijski broj građana (OIB), pojašnjavaju iz Fine. 

Nakon ugovaranja usluge u banci korisnik može izvršiti plaćanje na određeni broj mobitela (umjesto IBAN-a), ako je taj broj registriran u RPIR-u, neovisno o tome kojoj banci kontakt pripada ili koju mobilnu uslugu banke koristi.

Banka u registru provjerava koji IBAN pripada Vašem kontaktu, odnosno odabranom broju mobitela, te dalje inicira platni nalog temeljem dobivenog IBAN-a, naglašavaju iz Fine.

Na korisnicima je da vode računa da su im podaci o kontaktima u mobitelu ažurirani (kako novac ne bi otišao u pogrešne ruke) te ako dođe do promjene broja mobitela, da o tome obavijesti svoju banku i izmijeni podatke, odnosno, ako to želi, deaktivira uslugu. 

U početku će se Finin registar koristiti samo na području Republike Hrvatske, a kasnije će se osigurati razmjena podataka sa sličnim registrima u EU-u, čime će biti omogućena plaćanja na broj mobitela odabranog kontakta diljem EU-a, ističu na kraju iz Fine. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju