Galerija

U vremenima kada je rad od kuće postao normalan i kada gaming industrija donosi velike prihode u hrvatski proračun , mnogi građani metropole još uvijek nemaju jednaku kvalitetu interneta. Upravo taj problem muči građane zagrebačke Rakovčeve ulice koja se nalazi na Kvatriću , udaljenog svega 5 min vožnje tramvajem od središnjeg zagrebačkog trga.

U Rakovčevoj ulici, ovdje pored Kvatrića, kvaliteta interneta je katastrofa. Znači stara infrastruktura na kojoj možemo dobiti maksimalnih 10 megabita brzine, priča Ognjen Mihovilić, stanar Rakovčeve ulice

Ono što stanovnicima ulice nije jasno jest zašto okolne ulice imaju brzi internet , a njima operateri ne žele povući optički kabel iako u ulici postoji DTK kanal, na koji se operater može spojiti.

Od 2011.godine pokušavam dovesti bilo kojeg operatera, pokušao sam sa svim operaterima zamolivši ih da dođu izvidjeti situaciju i da nam provedu optički internet, dodaje Mihovilić.

Jedan od zainteresiranih operatera im je ponudio opciju, uz naplatu usluge provođenja DTK kanala u ulici u kojoj on već postoji.

Svi operateri koji su izašli na teren, uopće im nije bila opcija da optički kabel provuku kroz DTK koji postoji nego su svi inzistirali na tome da prekopaju ulicu, što meni nije jasno. To je veći trošak, a DTK postoji, dodaje.

S druge strane Kvatrića stanarima u ulici Matijašec, slična priča. Ulica je to u kojoj građani većinom žive u kućama, imaju potpisan ugovor isključivo s jednim operaterom jer ostalima nisu zanimljivi. U Ugovoru potpisanom s operaterom stoji uvođenje optičkog kabla, no niti nakon nekoliko mjeseci isti se ne uvodi.

Njima se to toliko ne isplati. Znači kod zgrade gdje imaju više domaćinstava to nije nikakav problem. Odmah se uvede. Čak sam prije živio u zgradi i zbilja je sve bilo jako brzo, ali čim je u pitanju jedna kuća u ulici oni nude uslugu koja se njima očito ne isplati i samim time onda odugovlače s njom koliko mogu, priča Jakov Gavran, stanar ulice Matijašec.

Operateri tako korisnicima nude uslugu koju na kraju ne isporučuju.

Stvar je u tome da mi nikako ne možemo dobiti ono što želimo platiti. Znači oni nude određenu uslugu, a kada vi kažete „Želimo ju kupiti, želimo ju platiti” onda oni vide jeste li u zasebnoj kući i po tome oni odlučuju dali im se to isplati ili ne isplati. Onda vi možete čekati na tu uslugu od mjesec dana u najboljem slučaju do dva mjeseca, a kada sam otišao kod operatera po 6-7 put onda su mi rekli i da će se to čekati možda i do dvije godine, kaže Gavran.

Optički kabel postoji proveden do kuće no operater se pravda da je on prekinut prilikom izvođenja radova Plinare u ulici, te da se čeka odobrenje. Iz Digitalnog grada, tvrtke koja je za zadužena za održavanje i tehničku ispravnost optičkih kablova, poslali su nam priopćenje u kojem se navodi da je zahtjev za izvođenjem radova potvrđen, te se isti mogu provesti.Upravo takve situacije stavljaju građane koji moraju raditi od kuće u neravnopravan položaj kod poslodavca, ali i na tržištu.

Pogotovo sada u doba korone kad većina ljudi zbilja živi i radi od kuće , te im je potreban dobar i jak internet, za što je isključivo važan optički kabel, oni jednostavno to priječe. Umjesto da se potrude da čim više domaćinstava koji traže tu uslugu , a koju oni nude , da im ju zapravo i pruže, kaže Gavran.

Evo što o kvaliteti interneta misle građani Zagreba.

Nisam toliko informirana da bih mogla suditi , ali ono što imamo odnosno ono što kupimo ne dobijemo, kaže Ana.

Ovisno o danima u mjesecu , naravno znamo se žaliti jer kvaliteta zna padati , pogotovo ako radite i treba Vam internet i otvarate više tih portala i sadržaja, dodaje Josip.

U slučaju Rakovčeve ulice vezano za upit tko je stvari vlasnik DTK kanala u ulici iz HAKOM-a nam se nisu očitovali. A stanovnici ulice Matijašec nažalost moraju čekati dok se operater ne odluči izvesti radove.