Priča o Googleu i dvojici mladića koji su krenuli iz garaže, a danas su među najbogatijim i najutjecajnijim ljudima svijeta čije proizvode koriste milijarde ljudi svima je dobro poznata. Usprkos svim dosadašnjim postignućima, izvršni direktor Googlea Larry Page uvijek od svoje kompanije želi puno više te svoje tehnološke maštarije pokušava pretvoriti u stvarnost u tajnom laboratoriju Google X u kojem su nastale Googleove naočale i razvijaju se projekti poput automobila kojim upravljaju računala kakvi bi za desetak i više godina trebali biti uobičajena pojava na cestama.

Novinari Business Insidera objavili su neke od Pageovih najpoznatijih i najzanimljivijih citata koji pokazuju temelje na kojima je zasnovana ova kompanija i kojih se u poslovanju pridržava Larry Page:

Ono po čemu se najbolji izdvajaju: 'Na koji bi način u jednoj rečenici opisali kako bi promijenili svijet? Uvijek naporno radite na nečemu što je neugodno uzbudljivo'!

O inovacijama i implementacijama izuma i noviteta: 'Izum nije dovoljan. Tesla je izumio struju koju koristimo, ali imao je problema da svoj izum približi ljudima. Morate kombinirati obje stvari: izume i inovacije s kompanijama koje će moći komercijalizirati te stvari i približiti ih ljudima'.

O ljepoti Googleovih proizvoda: 'Mislim da postoji važna umjetnička nota u stvarima koje radimo'.

O mogućnostima i novinarima: 'Trenutno smo samo na oko jedan posto onog što je moguće. Unatoč bržim promjenama, i dalje se krećemo prilično sporo u odnosu na mogućnosti koje imamo. Mislim da je to pretežno zbog negativnosti… svaka priča koju čitam odnosi se na sukob Googlea s drugim kompanijama. To je dosadno. Trebamo se fokusirati na razvoj stvari koje još ne postoje'.

O stvarima koje su važne: 'Puno kompanija ne uspije tijekom vremena. Koje su njihove ključne pogreške? Obično promaše budućnost. Ja se fokusiram na to: Kakva će budućnost zaista biti? I kako ćemo je napraviti? I kako ćemo osposobiti naše organizacije da se zaista fokusiraju na budućnost'?

O robotima koji mijenjaju ljude: 'Ideja da bi svi trebali raditi kao robovi kako bi postigli nešto neučinkovito samo kako bi zadržali svoje poslove – to jednostavno nema smisla za mene. To ne može biti pravi odgovor'.

O korištenju novca kao motivacije: 'Da smo bili motivirani novcem, prodali bismo kompaniju odavno i završili na nekoj plaži'.

O obnašanju dužnosti izvršnog direktora u Googleu: 'Moj posao kao lidera jest osigurati da svi u kompaniji imaju velike prilike i da osjećaju kako imaju značajan utjecaj te da pridonose dobrobiti društva. Moj posao je da Google bude predvodnik, a ne da slijedi druge'.

O odlučivanju o tome što će raditi: 'Želimo razvijati tehnologiju koju će svi s radošću koristiti i koja će utjecati na sve. Želimo raditi prekrasne i intuitivne servise i tehnologije koji su toliko korisni da će ih ljudi koristiti dva puta dnevno. Kao i četkicu za zube. Nema previše stvari koje ljudi koriste dva puta dnevno'.

O radu sa 'super pametnim inženjerima': 'Veliko znanje vaših menadžera itekako vas motivira'.

O odnosu Googleove i Appleove filozofije: 'Imao sam debate sa Steveom Jobsom i on bi uvijek rekao – vi dečki radite previše stvari. On je radio odličan posao radeći jednu ili dvije stvari. Mi bi htjeli imati veći utjecaj na svijet radeći više stvari'.

O fokusu Silicijske doline na potrošačku elektroniku umjesto na napredne nove tehnologije: 'Možete napraviti internetsku kompaniju s deset ljudi i možete imati milijarde korisnika. Za to ne treba puno kapitala i možete zaraditi puno novca – stvarno jako puno novca pa je svima prirodno da se fokusiraju na te stvari'.

O mobilnim ambicijama: 'Mislimo da su trenutno računala i dalje jako loša. Količina znanja koju dobijete od vašeg računala u odnosnu na vrijeme koje provodite s njim je i dalje prilično loša. Zbog toga je nama način da to riješimo i većina stvari koje radimo odnosi se upravo to.' 

Foto: AFP