Još prije dva mjeseca Europski parlament i države članice EU-a postigle su privremeni politički dogovor o zakonu kojim se uvodi pravo na popravak proizvoda za europske potrošače, o čemu smo ranije pisali. Nakon privremenog dogovora, sada je na plenarnoj sjednici Europskog parlamenta u Strasbourgu konačnim glasanjem i potvrđen taj zakon.
Ovim se zakonom od proizvođača traži da popravak pokvarenih proizvoda izvrše u razumnom roku, dok će potrošači i dalje imati pravo odabira žele li taj proizvod popraviti ili ga žele zamijeniti novim. Kako je objasnio doc. dr. sc. Tomislav Sokol, potpredsjednik Odbora za unutarnje tržište i zaštitu potrošača Europskog parlamenta (IMCO), koji je i radio na tekstu zakona, istraživanja su pokazala kako bi čak 77 posto građana EU-a radije popravilo svoje uređaje, nego ih zamijenilo novima. No pri tome se mogu susresti s različitim problemima - od nedostupnosti zamjenskih dijelova, dugotrajnosti i skupoće servisa pa do nedostupnosti samog servisa za popravak.
Zato smo novim zakonom odredili da rezervni dijelovi moraju biti dostupni potrošačima i neovisnim serviserima po razumnoj cijeni. Osim toga, ovim zakonom obvezujemo proizvođače da izvrše popravak proizvoda u razumnom roku što bi trebalo potrošače potaknuti da češće popravljaju proizvode. Uz to, odredili smo da ako potrošač odabere popravak proizvoda, rok odgovornosti prodavatelja produljuje se za 12 mjeseci od trenutka popravka proizvoda, a države članice moći će i dodatno produljiti to razdoblje, komentirao je što građani mogu očekivati od ovog zakona Sokol.
Pri tome je posebno naglasio kako ovaj zakon obvezuje proizvođače da na svojim internetskim stranicama moraju omogućiti pristup informacijama o rezervnim dijelovima, a njime se i zabranjuju postupci koji sprječavaju korištenje rabljenih ili 3D printanih rezervnih dijelova od strane neovlaštenih servisera.