"Najambiciozniji pothvat dosad" prvi je korak prema odgovorima na neka od temeljnih pitanja u znanosti

Znanstvenici su po prvi put zabilježili dva milijuna udaljenih galaksija, kvazara i zvijezda, u sklopu inicijative stvaranja detaljne trodimenzionalne karte svemira.

Hina | 13.06.2023. / 11:12

od najtraženijih objekata u astronomiji
Galaksija, ilustracija (Foto: Getty Images)

Studija, koja se koristi robotikom u hvatanju tisuća fotografija noćnog neba, dodatno će poboljšati naše shvaćanje svemira i naše galaksije – Mliječnog puta.

Znanstvenici s britanskog sveučilišta Durham i međunarodni tim akademika proučavaju ekstragalaktička tijela, te kako se njihovo tijelo razlaže na različite valne duljine boja koje otkrivaju brzinu kojom se svemir širi, kao i fizičke karakteristike galaksija i kvazara.

Galaksija JD1 iza klastera galaksija Abell2744 NASA-in teleskop James Webb snimio još jednu impresivnu fotografiju: Može li nam ona pomoći u razumijevanju Velikog praska?

Slika nije dostupna Astronomi otkrili dosad najudaljenije zvijezde Mliječne staze

Objavljen je prvi krug podataka Spektroskopskog instrumenta tamne energije (DESI).

Sastavljen od 80 terabajta, on sadrži više od 3,5 tisuća snimaka noćnog neba u razdoblju od šest mjeseci.

Ti podaci su prvi korak prema mapiranju više od 40 milijuna galaksija, kvazara i zvijezda.

Profesor Carlos Frenk s Durhama, član međunarodnog odbora DESI-ja, rekao je da je to najambiciozniji pothvat dosad kako bi se pronašli odgovori na neka od najtemeljitijih pitanja u znanosti – od čega je sastavljen naš univerzum? Kako je on postao to što je? Što donosi budućnost?.