Zrakoplovi, pogotovo na dugim letovima, među najvećim su zagađivačima zraka. Stoga ne iznenađuje što se aktivno radi na različitim tehnologijama koje bi trebale smanjiti njihov utjecaj na okoliš, smanjiti emisiju CO2, a istovremeno omogućiti jeftinije letove i održavanje. 

Stoga je posebnu pozornost izazvala vijest da je Shell razvio sintetički kerozin, umjetno stvoreno gorivo za zrakoplove na bazi CO2, vode i obnovljive energije Sunca i vjetra. Rezultat je to zajedničke suradnje KLM-a, Shella i nizozemskog Ministarstva za infrastrukturu i upravljanje vodama.

Učinkovitost goriva potvrđena je prvim letom na sintetičko gorivo u povijesti. Let od amsterdamske zračne luke Schiphol do Madrida prošlog mjeseca izveden je na primjesi od 500 litara održivog sintetičkog kerozina. To zrakoplovno gorivo jamči smanjenje emisije CO2 za više od 85 %.

Ponosan sam što je KLM obavio prvi let u industriji koristeći sintetički kerozin izrađen iz obnovljivih izvora. Prijelaz s fosilnog goriva na održive alternative jedan je od najvećih izazova u zrakoplovstvu. Obnova flote značajno je pridonijela smanjenju emisije CO2, ali povećanje proizvodnje i uporaba održivog zrakoplovnog goriva učinit će najveću razliku za trenutnu generaciju zrakoplova. Zbog toga smo se prije nekog vremena udružili s raznim partnerima kako bismo potaknuli razvoj održivog sintetskog kerozina. Ovaj prvi let sintetičkim kerozinom pokazuje da je to u praksi moguće i da možemo ići naprijed, izjavio je Pieter Elbers, izvršni direktor KLM.

Nizozemska je jedna od vodećih zemalja u Europi kojoj je cilj potaknuti razvoj i primjenu održivih zrakoplovnih goriva kako bi time europske zrakoplovne tvrtke do 2050.g. zrakoplovstvo učinile održivijim. 

Tijekom konferencije o održivosti koja se održala u Amsterdamu predstavljeni su startupovi koji rade na održivosti. Jedan od njih je start-up Synkero koji surađuje s zračnom lukom Amsterdam, Schiphol, KLM i SkyNRG na realizaciji komercijalne tvornice sintetičkog održivog kerozina u amsterdamskoj luci. Žele se povezati s održivim inicijativama na području kanala Sjevernog mora, poput uspostave hidroelektrane od 100 megavata, u kojoj se održivom električnom energijom može proizvesti do 15 000 tona zelenog vodika.

Druga inicijativa je izgradnja demonstracijske tvornice za održivi kerozin koristeći zarobljeni CO2 iz zraka kao sirovinu u Rotterdamu. Inicijativa Zenid, u kojoj sudjeluju Uniper, Rotterdam Haaška zračna luka, Climeworks, SkyNRG i Rotterdam Haaška zračna luka, koristi kombinaciju inovativnih tehnologija za fokusiranje na CO2 neutralan zrakoplov s održivim sintetičkim kerozinom.