NASA objavila sliku jezivog lica snimljenog na Jupiteru: "Baš na vrijeme za Noć vještica"

U nebeskom naklonu prema nadolazećoj Noći vještica, NASA je otkrila jezivo 'lice' na Jupiteru, koje je snimila sonda Juno, na slici gdje ćudljivi oblaci plinovitog diva tvore zastrašujući lik koji izranja iz sjene.

Branimir Vorša | 28.10.2023. / 08:33

Jezivo lice na Jupiteru
Jezivo lice na Jupiteru (Foto: NASA/JPL-Caltech/SwRI/MSSS)

Kako se Noć vještica približava, NASA je unosi dašak jezivosti u taj ugođaj otkrivajući upečatljivu sliku neobičnog 'lica' na Jupiteru. Jezivi portret snimila je NASA-ina sonda Juno tijekom svog 54. bliskog susreta s ogromnim plinovitim divom u rujnu ove godine. Snimka prikazuje Jupiterove turbulentne oblake koji koji su raspoređeni tako da stvaraju iluziju jezivog lica, iskrivljenih očiju, nosa i usta.

Značajan dio slike leži obavijen tamom na Jupiterovoj noćnoj strani, element koji NASA naglašava, pojačavajući jezivost i čineći da lice izgleda kao da viri iza skrivenih vrata.

Baš na vrijeme za Noć vještica, NASA-ina misija Juno uočila jezivo 'lice' na Jupiteru, stoji u objavi vezanoj za spomenutu sliku na NASA-inim stranaicama.

Ipak, to nije nije prvi slučaj da je letjelica Juno snimila takve zagonetne slike. Točka gledišta letjelice Juno, visoko iznad najvećeg planeta Sunčevog sustava, često rezultira fascinantnim fenomenom poznatim kao pareidolija. Ta kognitivna hirovitost navodi ljudski mozak da traži uzorke i značenja tamo gdje ih inherentno nema, često se manifestirajući kao percepcija lica u naizgled nasumičnim formacijama oblaka.

Bilo kako bilo, najnovije intrigantne 'crte lica' na Jupiteru otkrio je građanin znanstvenik po imenu Vladimir Tarasov, koji je razabrao ove nekonvencionalne oblike unutar Jupiterovih olujnih oblaka.

Slika prikazuje duguljaste tamne oči okružene oblacima koji oblikuju obrvu, stisnut nos s vidljivim nosnicama i melankoličan osmijeh. NASA ga je usporedila s kubističkim portretom koji nudi 'višestruke perspektive lica'. NASA je, zanimljivo, sliku objavila 25. listopada, poklapajući se s onim što bi bio datum 142. rođendana legendarnog slikara Pabla Picassa.

Tarasov je sastavio ovu vizualu koristeći neobrađene podatke dobivene iz instrumenta JunoCam na svemirskoj letjelici. Slika prikazuje Jupiterove burne oblake i oluje duž granice koja razdvaja dnevnu i noćnu stranu planeta. U trenutku kad je snimljena ta neobrađena slika, sonda Juno lebdjela je na visini od otprilike 7700 kilometara iznad Jupiterove površine prekrivene oblacima.

Izvor: Daily Mail