Ekonomska klinika, neprofitna udruga studenata Ekonomskog fakulteta u Zagrebu, osmislila je i predstavila edukativnu aplikaciju „Ekonomska klinika“ koja ima za cilj podignuti financijsku pismenost najmlađih članova naše zajednice, učenika nižih razreda osnovne škole.

Putem aplikacije, kroz igru i priču prilagođenu učenicima od prvog do četvrtog razreda, djeci se približavaju osnovni financijski pojmovi s kojima se svakodnevno susreću, a često ih ne razumiju. Tako se njezini korisnici imaju priliku upoznati s osnovama funkcioniranja financijskog sustava u Hrvatskoj i stvoriti podlogu za buduće odgovorno upravljanje osobnim financijama.

Djeca predstavljaju bitan potrošački segment, odnosno raspolažu određenim iznosom novca kojeg dobivaju od najbližih članova svoje obitelji, a koji potom koriste za kupnju raznih proizvoda i usluga. Uzimajući navedeno u obzir i činjenicu da su ujedno i budući potrošači, uočili smo kako u obrazovnom sustavu još ne postoji predmet kojim se djeci omogućuje stjecanje navedenog znanja. Iz tog razloga odlučili smo dodatno podignuti ljestvicu postojećeg projekta „Financijska pismenost osnovnoškolaca", kroz koji već drugu godinu zaredom predano posjećujemo škole na području Zagreba, razvijanjem ove mobilne aplikacije. Aplikacija predstavlja idealno rješenje za sve škole diljem Hrvatske koje nismo u mogućnosti osobno posjetiti, a trenutno je dostupna na Android uređajima, ističe Ivana Divić, voditeljica projekta „Financijska pismenost osnovnoškolaca“.

Članovi Ekonomske klinike napravili su tako veliki iskorak u podizanju standarda formalnog obrazovnog sustava u osnovnim školama diljem Hrvatske pružajući mogućnost usvajanja osnovnog znanja o financijskim pojmovima za vrijeme školske nastave.

Aplikaciju je moguće preuzeti s Google Play trgovine, a trenutno je dostupna samo za Android uređaje.

Aplikacija se sastoji od dva dijela. Dio za odrasle pod nazivom „Ekonomska klinika“ nešto je ozbiljniji i odraslima daje glavne informacije o financijskoj odgovornosti i pismenosti. Dio za djecu sastoji se od kviz podijeljenog na 14 razina, a svaka razina nadovezuje se jedna na drugu, od lakših prema težim pojmovima iz područja ekonomije te je u potpunosti prilagođena navedenoj dobi.

Kviz se sastoji od dva dijela, prvi dio čini vježbu u kojem djeca uče nove pojmove i savladavaju gradivo, dok drugi predstavlja natjecateljski dio. Tako će deset najbolje rangiranih učenika osvojiti poklon bon od 500,00 kn pod pokroviteljstvom Privredne banke Zagreb (PBZ), a priliku za sudjelovanje u natjecanju i osvajanju nagrade svi zainteresirani učenici imat će do travnja ove godine.