Novopečeni vlasnik Teslina Cybertrucka nakon dugogodišnjeg iščekivanja i uzbuđenja zbog svojeg novog ljubimca na četiri kotača doživio je poprilično razočaranje nakon što je otkrio da je to vozilo preveliko za njegovo parkirno mjesto kod kuće. Ne samo to, sad ga muče i druge brige jer vozilo ne može prodati, a ne može ga ni zadržati, osim ako ne promijeni adresu stanovanja.
Blaine Raddon, dotični vlasnik, konačno je dobio svoj kamion prije nekoliko tjedana, no proteklog je tjedna na platformi X objavio da ga želi vratiti. No Tesla tako ne funkcionira i vozila ne želi otkupiti niti mu dopustiti da ga preproda jer prema ugovoru koji je potpisao mora čekati godinu dana prije mogućnosti preprodaje. U protivnom, Tesla kaže da može podnijeti tužbu za odštetu do 50.000 dolara, ili vrijednost primljenu kao naknadu za prodaju ili prijenos, što god je veće. No ni to nije sve, jer Tesla također može odbiti prodati buduća vozila Raddonu, prema istom ugovoru.
@Tesla @elonmusk I am shocked. I took delivery of my Cybertruck, and when I got it to my Apt found it did not fit and I immediately asked Tesla to give me authorization to sell it. They refused. I can’t keep it, I can’t sell it, and Tesla won’t buy it back. I need help
— Blaine Raddon (@bradarr) May 24, 2024
Jednostavno - prevelik
Razlog Raddonovih muka zapravo je velika životna promjena koju je doživio otkako je napravio prednarudžbu Cybertrucka. U međuvremenu se rastao od supruge i preselio na novu adresu, na kojoj postojeće parkirno mjesto nije gostoljubivo prema Cybertrucku. Eto, za potencijalne vlasnike Cybertrucka još jedan razlog za promišljanje je li riječ o pametnoj investiciji, pogotovo ako ne stanujete u kući s vlastitim prilazom i/ili garažom. Podsjetimo i da je nedavno svaki Cybertruck bio povučen zbog greške na papučici gasa.
Raddonu Cybertruck nije prvo vozilo iz Tesle, stoga nije previše dvojio o prednarudžbi tog vozila. No kad je njegov Cybertruck stigao, nesretni je vlasnik shvatio da je puno veći nego što je mislio te da ga je jedva doveo do parkirnog mjesta, kako je ispričao za Business Insider. Naime, kad je uparkiran, izlazak ili ulazak u vozilo postaje gotovo nemoguć.
Tesla drži sve konce u rukama
Krajem svibnja Raddon je poslao pisani zahtjev e-mailom Teslinu zastupniku u Salt Lake Cityju, a upravitelju tog zastupništva rekao je o problemu s veličinom Cybertrucka te predložio jedno od četiri rješenja: poništavanje transakcije, zamjenu Cybertrucka za drugo Teslino vozilo, prodaju nazad Tesli ili preprodaju bez dobiti.
Odgovor koji je dobio je više-manje odbacio sve navedeno. Voditelj zastupništva nije se složio s Raddonovim razmišljanjem, odnosno da ono "opravdava nepredviđenu okolnost koja bi pokrenula Teslinu kupnju" njegova Cybertrucka. Podsjetio je Raddona i da je vezan jednogodišnjom zabranom privatne prodaje svog Cybertrucka.
Ipak, Tesla može napraviti iznimku te vratiti Raddonu iznos izvorne kupoprodajne cijene umanjen za odbitak od 25 centi po prijeđenoj milji, razumne troškove habanja i sve popravke potrebne za ispunjavanje Teslinih standarda za rabljene automobile. Kvaka je u tome da Tesla mora prihvatiti i odobriti pisani zahtjev vlasnika, s obzirom na neočekivanu situaciju koja ga je natjerala na traženje opcije prodaje vozila.
Neće biti suđenja, no hoće li biti odgovora iz Tesle?
Pokušavam ispraviti nesretnu okolnost da se Cybertruckom ne može upravljati u mojoj životnoj situaciji. Čini se da je nepošteno natjerati me da zadržim kamion koji ne odgovara mojim okolnostima i uopće nije u duhu jezika zabrane prodaje u ugovoru, rekao je Raddon u odgovoru e-poštom.
U međuvremenu, Raddon ne namjerava sporiti se s Teslom te ističe da će prihvatiti njihovu odluku, kakva god bila. Stanari zgrade u kojoj živi nemaju ništa protiv toga da se njegov Cybertruck parkira na parkirnom mjestu, no jasno su dali do znanja da odgovornost za bilo kakvu štetu zbog nezgrapnosti vozila neće snositi.
Raddon još uvijek čeka odgovor iz Tesle. Valjda će ga i dočekati prije isteka roka od godine dana za preprodaju.