Nema više guglanja: Generacija Z ima potpuno drukčiji način pretraživanja na internetu

Dok je onima malo starijima Google i dalje početna točka svakog pretraživanja, mlađi imaju druge izvore.

Hrvoje Jurman Hrvoje Jurman | 14.09.2024. / 11:56

Tinejdžeri (Foto: Getty Images)

Kada želite saznati nešto o stvarima koje vas zanimaju, bilo da je riječ o nekom telefonskom broju ili nekoj povijesnoj činjenici, prva stvar koju ćete napraviti jest obratiti se Googleu. I tako već više od dva desetljeća. Google je dominantna internetska tražilica s daleko najvećim udjelom na tržištu, no u posljednje vrijeme situacija se prilično mijenja, barem što se tiče mladih, odnosno generacije Z.

Šok “Internet više neće biti isti”: Googleov potez šokirao je mnoge korisnike i vlasnike internetskih stranica

Mlađe generacije pretražuju, oni ne guglaju, objasnio je analitičar Bernsteina Mark Shmulik, a prenose na NY Postu. Umjesto, dakle, Googlea, oni se sve više okreću društvenim mrežama na kojima pretražuju pojmove o stvarima koje ih zanimaju. Umjesto na Googleu, preporuke i recenzije restorana traže na TikToku, proizvode za kupovinu traže na Amazonu, a umjesto najpopularnije online tražilice, informacije za pisanje domaćeg rada i drugih školskih zadataka dobivaju od umjetne inteligencije i ChatGPT-a. Često čak koriste AI da im napiše cijele radove i riješi zadatke, na što već neko vrijeme upozoravaju nastavnici u školama i fakultetima.

Kako je pokazalo istraživanje provedeno u travnju ove godine na više od 2 tisuće osoba u SAD-u, a koje su proveli Forbes Advisor i Talker Research, čak 45 posto mladih generacije Z prije će pri pretraživanju koristiti tražilice na društvenim mrežama, umjesto Googlea. Slično je i za 35 posto milenijalaca, 20 posto generacije X te manje od 10 posto tzv. boomera.

Nove opcije na Googleu Googleove nove opcije olakšat će pretraživanje

Različiti su razlozi za to, no jedan od najvažnijih je što mladi više vjeruju kreatorima na TikToku i drugim mrežama jer smatraju da oni prikazuju autentičan, vjerodostojan i nepristran sadržaj. Jedan od komentara je da se na tim platformama može vidjeti kako se netko zaista osjeća u nekom restoranu, dok recenzije na specijaliziranim stranicama i Googleovim kartama mogu biti pune lažnog sadržaja.

Osim kao alat pretraživanja, mladima danas društvene mreže koriste i kao primarni kanal za praćenje vijesti, sporta, glazbe, kulture i slično. Oni sve manje koriste tradicionalne medije, odnosno ne informiraju se toliko s poznatih portala, TV-a, radija i slično, već su im u prvom planu influenceri i informacije koje oni objavljuju.

Izvor: NY Post

 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti