Nemojte otvarati sumnjive e-mailove s poslovnih uređaja dok radite od kuće, a ako i jeste, odmah to prijavite

U doba rada od kuće, koji je nužan zbog situacije s pandemijom novog koronavirusa, tvrtke će se morati više potruditi kako bi poboljšale svoju kibernetičku zaštitu, pokazalo je najnovije istraživanje.

Branimir Vorša | 28.10.2020. / 15:49

Slika nije dostupna (Foto: Zimo)

Kakve god edukacije o kibernetičkoj sigurnosti da su tvrtke omogućile svojim djelatnicima, koji rade od kuće zbog mjera predostrožnosti uvedenih u uvjetima pandemije novog koronavirusa, čini se da one nisu pokazale nikakav učinak.

U studiji koju je proveo Mimecast, tvrtka za kibernetičku sigurnost u sustavu takozvanog oblaka (cloud), 1000 ispitanika odgovaralo je na upite o tome kako koriste službena računala kod kuće.

Rezultati su su pokazali da čak 73 posto ispitanika koristi službene uređaje za osobne stvari, a dvije trećine od te brojke naglasile su da se to još i povećalo otkako je uveden rad od kuće zbog pandemije.

Najčešće osobne stvari za koje su ispitanici koristili poslovne uređaje bile su provjera privatnog e-maila, financijske transakcije i online kupovina.

Samo po sebi to i ne predstavlja velik problem za tvrtke, no Mimecastovo istraživanje je otkrilo da 45 posto ispitanika otvara sumnjive e-mailove na poslovnim uređajima, odnosno da se ne drže protokola jer to nisu isto tako ni prijavili IT odjelu svojih tvrtki.

Ovo istraživanje rasvjetljava činjenicu koja kaže da dok postoji dovoljno ponuda za edukacije o svjesnosti od kibernetičkih opasnosti, tip tih edukacija ili njihova frekvencija pokazali su se u potpunosti neučinkovitima, ističe Michael Madison iz Mimecasta.

Dodaje kako, s obzirom na to da je mnogima stan ili radna soba u kući postao i poslovni ured zbog mjera uspostavljenih protiv širenja pandemije, ne treba čuditi povećano korištenje poslovnih uređaja u osobne svrhe.

Ipak, bolja edukacija ključna je za izbjegavanje izlaganja tvrtki riziku. Zaposlenici moraju sudjelovati, a edukacije moraju biti kratke, vizualne, relevantne i uključivati humor da bi bolje prenijele ključnu poruku, ističe Madison.

Izvor: TechRadar

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi DNEVNIK.hr aplikaciju

Vezane vijesti

Još vijesti