Nije toliko poznato: Ovo je jedna stvar o robotaksijima o kojoj se ne priča

Iako robotaksiji već prevoze putnike u nekim američkim gradovima, postoji jedna stvar koju kompanije koje upravljaju taksijima ne spominju često.

Hrvoje Jurman
Hrvoje Jurman | 23.10.2024. / 13:39 komentari
Waymo (Foto: Afp)

Prošlog tjedna na Business Insideru objavljen je članak o jednoj softverskoj inženjerki koja je dobila promo kod za vožnju s Waymovim robotaksijem te se šest i pol sati vozila po San Franciscu, sve dok baterija na vozilu nije pala na crveno. Među zanimljivostima koje je navela u svojoj višesatnoj vožnji spomenula je nešto o čemu se ne govori previše kada su u pitanju robotaksiji - udaljenu asistenciju zaposlenika Wayma.

tri vijesti o kojima se priča Orka nudi hranu ljudima Nevjerojatno VIDEO Divlje orke snimljene u zapanjujućoj gesti prema ljudima Laboratorijski uzorak herpesa, ilustracija Čeka se odluka američkog FDA Virus herpesa mogao bi uskoro biti odobren za liječenje teškog oblika raka Kineski ekranoplan Tehnologija Hladnog rata FOTO U javnosti se pojavile prve fotografije kineskog "Čudovišta iz Bohajskog mora"

Waymo Što mislite o ovoj ideji tehnološkog diva? Umjesto roditelja, djecu će u školu i na aktivnosti voziti robotaksiji

Naime, kada dođe do nekih problema i situacija koje računalo u automobilu ne može riješiti, poput npr. prepreka na putu ili neke potpuno nove situacije, ono kontaktira udaljene Waymove asistente koji onda uzimaju stvari u svoje ruke i pomažu automobilu da svlada te prepreke. Iako takav oblik asistencije postoji od kad je i robotaksija, o njemu se ne priča toliko te mnogi niti ne znaju da probleme koje ne može riješiti autonomna tehnologija, na kraju rješavaju - ljudi.

Kako su u jednom nedavnom članku otkrili novinari NY Timesa, kompanije koje razvijaju autonomnu tehnologiju i robotaksije imaju “vojsku inženjera” koja automobilima pomaže svaki put kada zapnu u vožnji. Malo njih shvaća kako autonomna vozila nisu potpuno autonomna, komentirali su na Jalopniku ovu situaciju. Treba naglasiti kako ta “vojska inženjera” ne sjedi ispred računala i konstantno prati što se događa na ekranima i što rade robotaksiji na cesti, već su oni u pripravnosti u slučaju da im robotaksi uputi poziv. Kada to toga dođe, na ekranu se pojavi video iz automobila, zajedno sa svim informacijama senzora iz tog vozila i njegove okoline i na temelju svih tih podataka zaposlenici trebaju pronaći rješenje - npr. novu rutu kojom bi se vozilo trebalo kretati da se izvuče iz gužve, odnosno kako da zaobiđe prepreke i slično.

Mi nemamo potpunu kontrolu nad vozilom. Mi pružamo smjernice, objasnio je novinarima jedan od tehničara Amazonova Zooxa, kompanije koja također razvoja svoja autonomna vozila.

S obzirom na to da se o udaljenoj asistenciji skoro pa uopće ne govori, stvorila se iluzija potpune autonomije automobila, a sve kako bi se privukla pozornost na tehnologiju, ali i kako bi se utjecalo na fondove rizičnog kapitala na investiranje milijardi dolara potrebnih za razvoj i gradnju autonomnih vozila, objasnio je za medije Gary Marcus, poduzetnik i profesor psihologije i neuralne znanosti na Sveučilištu New York, koji je specijaliziran upravo za AI i autonomna vozila.

Tehnologija u automobilu Ovi sustavi važniji su za sigurnost u automobilu od puno razvikanije autonomne vožnje

Koliko je česta potreba za ovom udaljenom asistencijom te koliko ljudi radi u centru za pomoć autonomnim vozilima u kompanijama poput Wayma i Zooxa, nije poznato i oni te podatke nisu htjeli podijeliti s novinarima.

Na nedavnom predstavljanju Teslinih robotaksija također nije bilo riječi o udaljenoj asistenciji u slučaju da njihova vozila kojima upravljaju računala naiđu na probleme, no čini se kako će proći još neko vrijeme prije nego Cybercab stigne na ceste (američkih) gradova pa bi možda s vremenom trebali saznati i informacije o udaljenim asistentima.

Vezane vijesti