Nedavno smo pisali o tome kako je japanski "ultra-brzi" vlak Maglev probio magičnu granicu brzine od 500 kilometara na sat, ovo je na određeni način nastavak futurističke priče o putovanju vlakovima...

Ako ćemo biti cinični i sarkastični na vlastiti račun, onda su u ovim krajevima asocijacije na vlak uglavnom dvije. Prva je kultni „Vlak u snijegu“ koji će vas razgaliti i onima sentimentalnijima natjerati suze na oči, a druga... Druga će također „isprovocirati“ plač, ali od muke, jer ovdje su vlakovi zapeli u nekim (pra)davnim vremenima, kasne, nesigurni su, svako toliko se događaju nesreće, čak i kad vlakovi stoje... Zapravo, ovdje je putovanje vlakom čista egzotika, na koju nitko ni ne pomišlja, jer ako želite negdje stići sigurno, brzo i ugodno onda, reći će konačni cinici, izaberite sve osim – vlaka.

Ali, vani to izgleda „malo“ drugačije, vani su vlakovi super brzi, udobni, jamče vam da ćete stići na odredište praktički u sekundu, sve su ekonomičniji i sve se više radi na razvoju tehnologije koja će ovaj način putovanja učiniti najpopularnijim. Kako je vrijeme novac, a svi trče za istim, onda su se pojavili novi koncepti koji će u budućnosti omogućiti da putnici vlakovima više ne čekaju na peronima nego u vlakove ulaze dok se oni kreću! To bi trebalo omogućiti još veću dinamiku, ekonomičnost, uštede, kao i smanjiti ponekad ekstremne gužve na peronima i kolodvorima...

Kinezi već razvijaju takvu tehnologiju, Japanci su također tu negdje, a i u Europi se vrlo intenzivno razmišlja o ovakvom načinu ukrcaja putnika. I ne samo ukrcaja, jer će putnici moći presjedati s vlaka na vlak u pokretu što je doista fantastična ideja i briljantan koncept koji će, vrlo vjerojatno, zaživjeti. Radi se o posebno dizajniranim vlakovima koji će omogućavati „spajanje“ s pomičnim platformama na kolodvorima odnoso s drugim vlakovima u pokretu. Koncept je nazvan „Non-Stop Rail“, a kako bi sve trebalo izgledati možete pogledati u priloženim video materijalima. 

Još brže do najnovijih tech inovacija. Preuzmi novu DNEVNIK.hr aplikaciju