Poluotok Stad u Norveškoj ima jednu od najopasnijih obala u regiji. To je mjesto spajanja Norveškog i Sjevernog mora, a burno vrijeme i nemirno more odnijeli su živote desetke mornara tijekom posljednjih nekoliko desetljeća. Jedan takav problem dovoljan je razlog zašto Norveška obalna agencija želi uložiti 250 milijuna eura kako bi izgradila 1,7 kilometara dug „brodski tunel” koji bi otvorio sigurniji prolaz za komercijalna plovila.
Brodski tunel bio bi projektiran da može prevesti čak i masivne norveške 'Hurtigruten' krstarice. Tunel bi stoga bio gotovo 45 metara visok, 35 metara širok i skoro 2 kilometra dug. Norveški parlament je već izdvojio oko 110 milijuna eura za projekt Nacionalnog prometnog plana za razdoblje 2014-2023. Ukoliko projekt dobije odobrenje vlade, izgradnja bi trebala početi već 2018. godine.
Pristup tunelu će biti moguć sa sjeverne strane poluotoka Stad, kroz dio općine Selje, a s južne strane preko Moldefjorda. To je mjesto gdje je poluotok Stad najuži. Sadašnji prijedlog za tunel uključuje i most u blizini južnog pristupa kako bi pješaci mogli promatrati brodove koji prolaze.
Brodski tunel je prvi takav inženjerski pokušaj u svijetu. Iako se ideja čini nevjerojatna, obalna situacija koju Norvežani imaju sigurno se ne može ignorirati.
Brodski tunel Stad možda neće ugledati svijetlo dana, ali norveška turistička industrija je već vidjela prilike ako se ovaj projekt realizira, stoga lobiranja ne fali.
Arhitektonska firma Snøhetta sastavila je galeriju skica tunela koja će biti upućena političarima kako bi im pomogla u odluci.