Galerija

Današnji klinci svoj prvi mobitel ili tablet dobiju već u vrtiću. Kako im oni ne bi služili samo za igru, pobrinuo se i Dječji vrtić Čigra u Zagrebu. Prije šest mjeseci u suradnji s Hrvatskim robotičkim savezom pokrenuli su eksperimentalnu radionicu robotike i za sada su jedini u Hrvatskoj.

Smatrali smo da kao što je i čitanje i pisanje važno za odgoj i edukaciju djece, informatička pismenost i nove tehnologije danas su  isto toliko važne. Cilj nam je bio te nove tehnologije spojiti s aktivnostima koje odgajatelji pripremaju u svakodnevnom radu, kaže ravnateljica vrtića Martina Pavić.

Na oblikovanju kurikuluma sudjelovali su pedagoški i informatički stručnjaci kako bi tehnologija kao sredstvo za stjecanje znanja bila primjerena djeci od četiri do šest godina starosti koja sudjeluju u ovoj radionici. Jednom tjedno Željko Krnjajić, tajnik Hrvatskog robotičkog saveza, sa svojim robotima dolazi u vrtić i zajedno s odgajateljicama kroz igru podučava djecu. Pomoću robota prolaze labirinte, skupljaju slova i oblikuju riječi, zabijaju golove i zbrajaju bodove te putuju po karti svijeta.

Cilj je da djeca ne koriste tehnologiju samo kao konzumenti, nego da s tom tehnologijom nešto stvaraju. Ovdje je kreacija pokreta, kreacija zadataka i to je taj sadržaj koji je prilagođen njihovu uzrastu, pojašnjava Krnjajić.

Osim robota koji imaju ljudski oblik i njima se upravlja pomoću tableta, edukacija se provodi i pomoću Bee Bota, malih robota koji izgledaju poput pčelica i namijenjeni su razvoju kontrole i orijentacije kod male djece.

Kako kažu odgajateljice, djeca su odmah prihvatila novi način igre i učenja te ih je ponekad teško odvojiti od robota kada radionica završi.

Upravljajući robotima, djeca mlađe dobi uz matematičke aktivnosti, aktivnosti čitanja i pisanja izvrsno su savladala i orijentaciju u prostoru, prvenstveno strane –lijevo i desno, kaže odgojiteljica Danijela Pavičić.

Osim djece, naglašava ravnateljica, pozitivne povratne informacije dobili su i od roditelja koji su oduševljeni novim načinom edukacije njihove djece. Svi se nadaju nastavku projekta i uvođenju dodatnog edukativnog sadržaja, ali i proširenju na druge vrtiće kako bi još više djece razvilo svoje digitalne vještine, ali istovremeno i svijest o opasnostima digitalnog svijeta.