Za one manje upućene, Instant Articles su postovi koji će se prikazivati na Facebooku korisnicima s mobilnim uređajima, a cilj je smanjiti vrijeme učitavanja stranica, koje za sada iznosi u prosjeku 8 sekundi, na instantni prikaz sadržaja.

Facebook je objavio neke novitete oko ove značajke, a najvažnije je spomenuti da kompanija neće pohranjivati sadržaj na svoje servere, već se se sve povlačiti putem RSS feeda. Time bi se izbjeglo nepotrebno korištenje dodatnog CMS (sustava za upravljanje sadržajem), te olakšalo kreiranje sadržaja i na Facebooku, koji će biti samo produžena ruka portalima.

Facebook ne želi uništiti portale, već im na ovaj način želi pomoći kako bi ljudima pružili najbolje moguće iskustvo korištenje na mobilnoj aplikaciji, te kreatorima sadržaja olakšali posao.

Cijela stvar će biti u potpunosti automatizirana, a posjete na Instant Articles pribrojavati će se najnormalnije portalima, a k tome izdavači će imati precizniju statistiku tko čita njihov sadržaj, kada, koliko, i točno koji sadržaj najviše.

Uz to, Facebook će nuditi dvije opcije zarade. Jedna su vlastiti oglasi, pa će izdavači moći ugraditi bannere u sam članak, te s druge strane koristiti Facebookovu oglašivačku mrežu od čega će moći zarađivati od provizije.

Potonji slučaj je odličan za one manje portale koji će moći barem nešto sitno zaraditi, bez da traže oglašivače.

Washington Post je prvi portal koji već sada sve postove generira i uz Instant Articles, njih preko 1200 dnevno, dok je Facebook proširio suradnju na još portala kao što su Mashable, Huffington Post, MTV,  Dail Mail, Business Insider, Vox Media, Time, NBA, itd. te je ujedno i povećao doseg takvih članaka korisnicima na mobilnim uređajima, za sada samo onima s iPhoneom.

U samom startu ova ideja se pokazala kao izvrstan način kako pomoći portalima da prilagode sadržaj korisnicima na Facebooku, kojih ujedno i ima najviše. S obzirom da je Facebook zatvoreni sustav po tom pitanju, svi konci su u njihovim rukama, no bez obzira na sve ideja o Instant Articles je odlična i za korisnike i za izdavače.

Za sada pristup s izdavačke strane i korisničke strane ima samo mali broj korisnika, no iz Facebooka ističu kako će se taj broj povećavati u narednim mjesecima kako će se proizvod više testirati.

 

Make your articles load faster in News Feed and deliver a better reading experience for people on Facebook with Instant Articles.

Posted by Instant Articles on Thursday, 14 May 2015