Na ovogodišnjoj konferenciji Money Motion zaprimljen je rekordan broj prijava za startup natjecanje među prominentnim timovima koji razvijaju FinTech rješenja za postojeće, ali i nadolazeće izazove u industriji. Tijekom konferencije najboljih 14 startupova iz 12 zemalja svoje je pitcheve predstavilo stručnom žiriju od šest profesionalaca i investitora u žestokoj borbi za nagradni fond od 10.000 eura.
Prvoplasirani ukrajinski Spendbase odnio je nagradu u vrijednosti od 5.000 eura za genijalni servis koji je brojnim klijentima u samo dvije godine postojanja u prosjeku uštedio čak 30 posto troškova na softvere koje koriste u svojem svakodnevnom poslovanju. Drugoplasirani španjolski Devengo osvojio je 3.000 eura, a trećeplasirani slovenski DDD Invoices 2.000 eura.
Mjesec dana od natjecanja javili smo se osnivačima ovih startupa i pitali ih što dalje planiraju sa osvojenim ulozima i kojim se izazovima namjeravaju posvetiti tijekom ove godine. Evo što su nam odgovorili.
Spendbase za pametniju potrošnju budžeta
Glavni pobjednik ovogodišnjeg natjecanja kompanija je koja postoji od 2022. godine ii raste iznimnom brzinom. Tim iza ovog startupa osmislio je rješenja koje koristeći tehnologiju umjetne inteligencije za svakog poslovnog klijenta procjenjuje rupe u troškovima na pretplate na razne softvere koji su im potrebni za svakodnevne procese, od održavanja infrastrukture do kratkoročnih projekata.
Kompanije u prosjeku imaju 130 pretplata na različite softvere i nepotrebno troše više od 25 posto ukupnog budžeta na takva rješenja, poručuju iz Spendbasea, koji klijentima vrši cjelovitu centralizaciju pretplata putem svoje SaaS menadžment platforme. Njihove usluge naplaćuju se tek kad klijent vidi konkretnu uštedu od njihove analize.
Spendbase, iako djeluje tek dvije godine, prisutan je na čak 13 europskih tržišta, ali i Južnoj i Sjevernoj Americi te Indiji. Glavni razlog dolaska na konferenciju Money Motion bio je upravo predstavljanje regionalnom tržištu kako bi i ovdje otvorili nove prilike. Prosječno rastu čak 21 posto svakog mjeseca.
Osim analize postojeće potrošnje, naša platforma klijentima nudi i direktan zakup softvera s kojima imamo ugovor po povoljnijoj cijeni. Ambicija nam je uskoro ponuditi otvorenu platformu na kojoj sve kompanije na tržištima na kojima smo prisutni mogu direktno zakupiti SaaS rješenja, a ne putem lokalnih posrednika, dodaju iz Spendbasea koji broji više od 300 klijenata diljem svijeta.
Devengo za prijenos novca unutar par sekundi
Španjolski dvojac iza drugoplasiranog Devenga svoj je fokus stavio na instantan i siguran prijenos novca direktno s jednog na drugi račun u čak 37 zemalja. Ključno je pitanje bilo zašto je u vrijeme kada nam je potrebno tek par sekundi do minuta da otvorimo račun u bilokojoj banci u EU, još uvijek potrebno čekati dan ili više da sa svog lokalnog računa prebacimo novac na račun u drugoj zemlji. Zašto nekad čekamo isplatu plaće ili potvrdu o plaćanju računa jednako dugo?
Devengo je pružatelj usluga plaćanja koji svojim poslovnim i korporativnim klijentima u SEPA regiji pruža infrastrukturu za plaćanja A2A (engl. account-to-account) najnovije generacije. Služimo klijente u različitim vertikalama kao što su isplata plaće unaprijed, obračun plaća, tehnologija osiguranja, kriptovalute, zajmovi i sl. Općenito, bilo koja poslovna operacija koja obavlja plaćanja u velikom opsegu poput online oglasnika i tržnica, pružatelja platnih usluga ili bilo koja druga vertikala za koju su plaćanja dio ponude, može koristiti Devengo za automatizaciju i optimizaciju svojih plaćanja, kazuju osnivači.
Na konferenciji Money Motion ove su se godine po prvi put pojavili, no poručuju kako se radi o događaju koji bi svi trebali posjetiti kako bi osvijestili koliko zapravo odličnih rješenja postoji u nastajanju, ali i iskusili tu otvorenost za djeljenje iskustava i povezivanje kojom konferencija zrači. Što se tiče njihove nagrade, ona je već rezervirana za sljedeći timski retreat koji će svima dobro doći.
DDD Invoices za manje stresa oko poreza
Osnivači trećeplasiranog rješenja sa svojom su zamisli krenuli još prije 10 godina, ali je tada bila sasvim drugačija. Krenuvši od toga da omoguće developerima diljem svijeta da osmisle frontend rješenja bez potrebe da paralelno razvijaju backend i samostalno prilagođavaju kod svakoj promjeni, ključan dio razvoja takvog rješenja bio je onaj za sigurni menadžment elektroničkim dokumentima, ali i modul za izdavanje računa u skladu s poreznim propisima.
Kada smo stvorili vlastitu aplikaciju za izdavanje računa i počeli je širiti, shvatili smo da postoji trend globalnih e-računa i fiskalizacije. Imajući snažnu platformu u pozadini, postalo je mnogo logičnije fokusirati se na druge platforme i softverske dobavljače umjesto prodaje rješenja za izdavanje računa malim i srednjim poduzećima. Umjesto toga, usmjerili smo se na pružanje rješenja za globalnu usklađenost. To je danas DDD Invoices, pojašnjavaju svoj početak.
Trenutno imaju 50-ak klijenata čiji softver uključuje izdavanje računa bez obzira na industriju. Fokusirani su na pružatelje softvera, platforme, IT kompanije koje koriste ERP sustave, CRM sustave, softvere za računovodstvo i izdavanje računa, B2B SaaS, aplikacije za prodaju, aplikacije za upravljanje, POS sustave, platforme, webshop platforme, čak i stanice za punjenje električnih vozila.
Dobro poznajemo njihove probleme jer smo i sami prije razvili nekoliko poslovnih rješenja te znamo da se nijedno od njih ne želi baviti dosadnim i složenim izdavanjem računa usklađenih s poreznim propisima. To nije njihova glavna djelatnost. To je nešto što moraju imati, ali bi radije provodili svoje vrijeme fokusirajući se na razvoj vlastitih proizvoda i izgradnju odnosa sa svojim klijentima, kažu iz DDD Invoicesa čija je ključna prednost prilagodba financijskih i poreznih izvještaja lokalnim standardima različitih zemalja.
Money Motion, kažu, bio im je izvanredno iskustvo jer su vidjeli kako se balkanske zemlje razvijaju i da su sve prisutniji ovakvi događaji koji potiču inovacije i povezivanje s drugim akterima. Za kraj su nam poručili da njihova nagradi zasluženo odlazi u plaće kolega.