Zrakoplovna industrija već godinama radi na razvoju novih, još štedljivijih i učinkovitijih zrakoplova. Neki od tih "novih" zrakoplova mogu se pohvaliti zaista izvrsnim rezultatima, ali i pomalo neobičnim izgledom.
Posljednji u nizu "čudnih" zrakoplova poznat je kao Flying-V (leteći V) i trebao bi biti učinkovitiji od bilo kojeg zrakoplova do sad.
Glavna je karakteristika tog zrakoplova, čiji razvoj financira nizozemska zrakoplovna kompanija KLM Royal Dutch Airlines, njegov futuristički dizajn u obliku slova V.
Za razliku od klasičnih zrakoplova koje možemo vidjeti danas, Flying-V putničku kabinu, spremnike goriva i teret prevozi u svojim krilima.
Projekt Flying-V osmišljen je na Tehničkom sveučilištu u Berlinu, a dodatno su ga razvili na Tehničkom sveučilištu Delft u Nizozemskoj.
Planirano je da ovaj zrakoplov može prevesti 314 putnika u svojim krilima koja se protežu na 65 metara, a da pri tome potroši 20 posto manje goriva od Airbusa A350-900. Upravo zahvaljujući svom aerodinamičnom obliku, postignuta je tako značajna ušteda u potrošnji goriva.
Flying-V zapravo bi trebao biti prijelazni oblik zrakoplova dok se ne razvije električni zrakoplov koji bi mogao letjeti i na prekooceanskim letovima.
Ne možemo jednostavno elektrificirati cijelu flotu, jer elektrificirani zrakoplovi su preteški i ne možete s njima letjeti preko Atlantskog oceana - ne sad, ne za 30 godina. Zato moramo razvijati nove tehnologije koje smanjuju potrošnju goriva, istaknuo je voditelj projekta na TU Delft, Roelof Vos.
No nemojte misliti da ćete u ovom futurističkom zrakoplovu uživati tako skoro.
Iako se inženjeri sa berlinskog i delftinskog sveučilišta nadaju kako bi model zrakoplova mogao poletjeti već u rujnu, do njegovog prvog komercijalnog leta proći će još mnogo vremena i testiranja.
Prema najoptimističnijim prognozama, na nebu bismo ga mogli ugledati između 2040. i 2050. godine.
Izvor: KLM