Iza Amazona i njegova osnivača i izvršnog direktora Jeffa Bezosa fantastično je razdoblje – dionica kompanije i tržišna vrijednost u konstantnom je rastu te bi se kompanija mogla pridružiti Appleu u elitnom klubu bilijunaša, a na krilima uspjeha kompanije raste i Bezosovo bogatstvo, koje je premašilo nevjerojatnih 140 milijardi dolara.
tri vijesti o kojima se priča


Jedan od ključeva njegova uspjeha, odnosno uspjeha njegove kompanije su odlični zaposlenici jer je jasno kako ovakav uspjeh ne bi bio moguć bez pravih i sposobnih ljudi. Nedugo nakon osnivanja kompanije i njezina izlaska na burzu, Jef Bezos je 1998. godine poslao pismo dioničarima u kojem je objasnio način regrutiranja novih zaposlenika i tri pitanja koja je potrebno postaviti prilikom donošenja odluke o zapošljavanju.
Iako je od toga prošlo dvadeset godina, Bezosova pitanja i dalje se koriste u kompaniji te su jedan od važnih faktora pri donošenju odluke pri zapošljavanju:
"Hoćete li se diviti toj osobi?" Bezos kaže kako je uvijek pokušao raditi s osobama kojima se divio i cijenio ih. Smatra da od takvih osoba možemo puno naučiti te da svima mogu biti pozitivan primjer.
Dakle, važniji mu je dojam koji kandidati ostave kao osobe i kao lideri – slično razmišlja i šef Facebooka Mark Zuckerberg, koji smatra kako je najbolje zaposliti kandidate prema kojima imate veliko poštovanje i za koji biste vi voljeli raditi. Više je puta rekao kako bi u nekom alternativnom svijetu, on bio počašćen da može raditi za osobe poput Sheryl Sandberg ili Chrisa Coxa, koje je zaposlio u Facebooku.
Drugo pitanje koje treba postaviti prilikom donošenja odluke o zapošljavanju neke osobe jest: "Hoće li ta osoba podići prosječnu razinu učinkovitosti odjela u koji dolazi?" Ljestvica za zaposlenike kompanije uvijek se mora podizati, zbog čega je za uspjeh važno zaposliti ljude koji će razmišljati inovativno i od ljudi koji rade u njihovim odjelima konstantno izvlačiti samo ono najbolje kako bi isporučili najbolje i najkvalitetnije proizvode, servise i procese.
Treće Bezosovo pitanje odnosi se na potencijal novih zaposlenika i njihovu mogućnost da postanu "superzvijezde" – tako se mogu prepoznati jedinstvene osobine i interesi s kojima ta osoba može unaprijediti svoj tim i cijelu kompanija, a te osobine često čak nisu povezane s njihovim poslovima.
Izvor: CNBC